A fost lansat Monitorul preţurilor la alimente, cu scopul de a creşte competiţia şi de a ieftini produsele

A fost lansat Monitorul prețurilor la alimente, cu scopul de a crește competiția și de a ieftini produsele

Telex » Știri 16 octombrie 2019  

Consiliul Concurenţei a lansat platforma „Monitorul preţurilor la alimente”, care permite compararea a peste 30.000 de produse din 1.700 de magazine din întreaga ţară, cu scopul de a întări competiţia pe această piaţă şi a ieftini alimentele din magazinele cele mai scumpe, informează Agerpres. „Când am o listă de cumpărături, pot cu uşurinţă compara preţurile, fără să merg din magazin în magazin. O fac mai uşor, de pe telefon sau computer. Pe oameni îi interesează preţurile cele mai mici şi această transparenţă în piaţă va obliga magazinele care au preţuri mai mari să le reducă, să coboare spre nivelul preţurilor mai mici, astfel facem concurenţa să acţioneze mai repede şi mai bine. Urmărim convergenţa preţurilor spre nivelul cel mai scăzut”, a afirmat preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu. El a adăugat că instituţia pe care o reprezintă va monitoriza aceste preţuri şi va face informări periodice. „Este o primă etapă la nivel naţional. Platforma va putea fi îmbunătăţită în timp. Dacă lanţurile mai mici vor fi interesate, vor putea şi ele să fie integrate în platformă”, a continuat Chiriţoiu.

În cazul în care informaţiile de pe aplicaţie sunt altele, consumatorii pot sesiza acest lucru la Consiliul Concurenţei sau la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor. „Nu putem exclude aceste probleme. O să lucrăm cu magazinele, dacă informaţiile sunt greşite. Am cooperat până acum foarte bine cu marile lanţuri de magazine, dar avem şi un plan B, putem aplica sancţiuni dacă informaţiile nu sunt corecte. Începem cu vorba bună, dar avem tot timpul şi «bâta». (...) Interesul companiilor este să coopereze cu noi”, a subliniat Bogdan Chiriţoiu.

Legislaţia europeană obligă autorităţile statelor membre să lanseze comparatoare de preţuri pe diverse pieţe, a amintit el. „Acest soft poate fi uşor adaptat şi la alte domenii, precum cel bancar, iar ANPC pregăteşte un astfel de comparator, deci le putem oferi ajutor”, a susţinut Chiriţoiu.

Prezent la evenimentul de lansare, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului (ANPC), Horia Constantinescu, a avertizat consumatorii să nu se uite doar la preţ, ci şi la calitate. „Salut această iniţiativă, cu rezerva că vorbim de o informare sub sancţiunea de a nu fi completă şi corectă. Spun acest lucru pentru că nu rareori ieftin a fost dovedit ca fiind noul scump, exemple fiind fructele tratate cu substanţe care nu sunt neapărat cele mai sănătoase sau produse ieftine care imită produsele lactate. Consumatorii să nu aleagă doar preţul, ci şi calitatea, termenul de garanţie şi modalităţile de procesare”, a atras atenţia Constantinescu.



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.