ACEA: Lituania și România au înregistrat cel mai semnificativ avans al vânzărilor auto din UE

ACEA: Lituania și România au înregistrat cel mai semnificativ avans al vânzărilor auto din UE

Numărul 49-50, 18 dec. 2018 - 14 ian. 2019  »  Breviar statistic

Înmatriculările de autoturisme noi în Uniunea Europeană (excluzând Malta) au crescut cu 0,8% în primele 11 luni din acest an, la 14,16 milioane, în timp ce Lituania și România au raportat cel mai semnificativ avans, arată datele publicate de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), citate de Agerpres.

Piața auto din România a înregistrat o creștere de 24% în perioada ianuarie-noiembrie 2018, fiind înmatriculate 121.634 autoturisme, față de 98.116 vehicule în primele 11 luni din 2017. Lituania a raportat un avans de 25,5% în perioada analizată.

Cele cinci mari piețe europene au avut evoluții mixte în în primele 11 luni din 2018: creșteri în Spania (8%), Franța (4,7%) și Germania (0,4%) și scăderi de 6,9% în Marea Britanie și de 3,5% în Italia, arată datele ACEA.

Înmatriculările de autoturisme noi în Uniunea Europeană (excluzând Malta) au scăzut cu 8% în noiembrie, la 1,12 milioane.

Piața auto din România a înregistrat o scădere de 10,8% în noiembrie, fiind înmatriculate 8.303 autoturisme, față de 9.311 vehicule în perioada similară din 2017. Livrările au scăzut luna trecută pe toate cele cinci mari piețe europene: Spania (12,6%), Germania (9,9%), Italia (6,3%), Franța (4,7%) și Marea Britanie (3%), arată datele ACEA.

Declinul semnificativ înregistrat de piața auto europeană în noiembrie nu ar trebui să reprezinte o surpriză, apreciază Asociația Constructorilor Europeni de Automobile, deoarece introducerea noilor proceduri mai stricte de testare a poluării (WLTP) la începutul lunii septembrie a dus la un avans excepțional al înmatriculărilor în timpul verii. Ca rezultat, cererea de mașini noi a coborât în octombrie și noiembrie în majoritatea statelor membre ale UE.

Toți producătorii trebuie să își testeze vehiculele utilizând WLTP, înainte ca acestea să fie puse în vânzare. Însă, noua procedură armonizată la nivel mondial de testare a vehiculelor ușoare (WLTP), bazată pe date obținute în condiții reale de drum, a generat emisii mai mari de dioxid de carbon pentru anumite vehicule, întârziind certificarea oficială și vânzările.




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.