ACEA: Reducerea cu 45% a emisiilor de CO2 pentru vehicule până în 2030 este o țintă „nerealistă”

ACEA: Reducerea cu 45% a emisiilor de CO2 pentru vehicule până în 2030 este o țintă „nerealistă”

Numărul 36, 18-24 sept. 2018  »  Lumea în care trăim

A

PUBLICITATE
ația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) a apreciat că țintele mai stricte privind limitarea emisiilor de CO2 propuse de Parlamentul European sunt nerealiste, amenințând locurile de muncă din industria auto și creșterea economică, transmite agenția Reuters, citată de Agerpres.

În noiembrie 2017, Comisia Europeană a propus reducerea cu 30% a emisiilor de CO2 pentru autoturismele și autoutilitarele noi până în 2030, cu un obiectiv intermediar vizând reducerea cu 15% până în 2025. Zilele trecute, Comisia de mediu din Parlamentul European a votat obiective mult mai ambițioase: o reducere de 20% a emisiilor de CO2 până în 2025 și de 45% până în 2030. „Suntem foarte îngrijorați de aceste tendințe. Nivelul reducerii emisiilor adoptat de Parlamentul European este total nerealist”, a apreciat Erik Jonnaert, șeful ACEA.

Executivul comunitar susține că a propus noi obiective pentru emisiile medii de CO2 pentru a se asigura că Uniunea Europeană își atinge țintele de reducere a emisiilor asumate în conformitate cu Acordul de la Paris și, de asemenea, pentru a se asigura că industria auto europeană rămâne competitivă.

Transportul rutier este responsabil pentru 22% din emisiile de gaze cu efect de seră ale Uniunii Europene. Potrivit Executivului comunitar, în prezent, în UE sunt disponibile doar șase modele de autovehicule electrice, față de peste 400 de modele în Asia. Pentru a încuraja producția de vehicule electrice, Comisia Europeană ar urma să aloce 800 de milioane de euro pentru a sprijini construirea de puncte de încărcare pentru vehicule electrice și alte 200 de milioane de euro pentru dezvoltarea de baterii destinate vehiculelor electrice.

Producătorii auto susțin că infrastructura pentru punctele de încărcare și piața nu sunt suficient de dezvoltate pentru a permite o trecere rapidă la vehicule cu emisii scăzute. „Tranziția trebuie făcută într-un ritm care să poată fi gestionat. Acest ritm este vital nu numai pentru industria auto și angajații săi, ci și pentru consumatori”, a explicat Erik Jonnaert.

ACEA susține că industria auto este responsabilă pentru mai mult de 11% din locurile de muncă din industria manufacturieră în UE. Însă, în 14 regiuni din UE, concentrate în Cehia, Germania, Italia, Slovacia, Ungaria, România, Suedia și Marea Britanie, sectorul auto reprezintă chiar mai mult de 20% din locurile de muncă din industria manufacturieră. Un avans forțat spre automobilele electrice va afecta în mod disproporționat locurile de muncă în aceste regiuni, se arată într-un raport publicat luna aceasta de firma FTI Consulting.




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.