
ACEA: Vânzările de autoturisme Dacia în Europa au crescut cu 11,5% în luna mai
Numărul 24, 22-28 iun. 2022 » Roza vânturilor
Vânzările de autoturisme Dacia în Europa au înregistrat în luna mai un avans de 11,5%, iar cota de piață a producătorului de automobile a urcat la 3,5%, de la 2,7% în perioada similară din 2021, arată datele publicate de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), transmite Reuters, preluată de Agerpres. Datele statistice sunt valabile pentru statele din Uniunea Europeană, Marea Britanie și țările din Asociația Europeană a Liberului Schimb (EFTA), respectiv Islanda, Liechtenstein, Norvegia și Elveția.
32.938 de autoturisme Dacia au fost înmatriculate în luna mai în Europa, comparativ cu 29.541 în perioada similară din 2021.
Toți marii producători auto s-au confruntat cu scăderi ale vânzărilor în mai. Grupul francez Renault și Stellantis (producătorul auto printre ale cărui branduri se află Peugeot, Citroen, Opel, Fiat, Jeep, Chrysler și Alfa Romeo) au înregistrat scăderi ale vânzărilor de 9,8% și, respectiv, 14,6%, în timp ce grupurile germane Volkswagen și Mercedes-Benz au raportat un declin de 21,5%, și, respectiv, 8,3%. Livrările Ford au scăzut cu 4,8%.
În primele cinci luni din acest an, livrările de autoturisme Dacia au crescut cu 14,1% în Europa. Înmatriculările de autoturisme Dacia în Europa s-au cifrat la 167.286 unități, în creștere față de perioada ianuarie-mai 2021 (146.651 vehicule).
Toți marii producători auto au raportat scăderi ale vânzărilor în primele cinci luni din acest an. Grupul francez Renault și Stellantis au raportat diminuări ale vânzărilor de 9,2% și, respectiv, 22,2%, în timp ce grupurile germane Volkswagen și Mercedes-Benz au înregistrat un declin de 22,6% și, respectiv, 12,9%. Livrările Ford au scăzut cu 14%.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Sub egida UNESCO, valorile culturii românești se bucură în lume de o tot mai largă recunoaștere
Capodopere ale lui Picasso și Dali strălucesc pe firmamentul cultural românesc
Radiodifuziunea Română la a 95-a aniversare; un serviciu public pentru milioane de ascultători
Un Barometru „oglindă” al dinamicii consumului cultural
Bani pentru cultură, generatori de valoare adăugată la scară locală și națională
Săptămâna Teatrului Tânăr, o probă de „anduranță” a tradiției și inovației artistice
KINOdiseea de la București, o „călătorie” fascinantă în lumea filmului
Festivalul „George Enescu”, un brand național consacrat absolut la scară mondială