ANAF a publicat Ghidul privind anularea unor obligații bugetare

ANAF a publicat Ghidul privind anularea unor obligații bugetare

Numărul 40, 9-15 oct. 2024  »  Direct de la sursă

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a publicat, pe portalul instituției, la rubrica Asistență Contribuabili, Ghidul privind anularea unor obligații bugetare. Documentul cuprinde informații generale pentru contribuabili în vederea accesării facilităților fiscale prevăzute de OUG nr. 107/2024, așa cum a fost modificată prin OUG nr. 112/2024.

Măsurile reglementate în actul normativ menționat se aplică pentru toate categoriile de debitori, precum: ● persoane fizice; ● persoane juridice, de drept public sau privat; ● asocieri și alte entități fără personalitate juridică; ●persoane fizice care desfășoară activități economice în mod independent sau exercită profesii liberale; ● unități administrativ-teritoriale sau subdiviziuni administrativ-teritoriale ale municipiului București ori instituții publice, astfel cum sunt definite prin Legea nr. 500/2002 privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare, precum și prin Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare, după caz.

În categoria debitorilor ce pot beneficia de anularea unor obligații bugetare se includ și următorii: a) debitorii declarați insolvabili, potrivit legii; b) persoanele cărora li s-a stabilit răspunderea solidară potrivit Legii nr. 207/2015, cu modificările și completările ulterioare, sau răspunderea potrivit Legii nr. 85/2014, sau potrivit Legii nr. 85/2006, pentru obligațiile bugetare aferente perioadei anterioare datei de 31 august 2024 inclusiv, indiferent de data emiterii deciziei de atragere a răspunderii sau a rămânerii definitive a hotărârii judecătorești de atragere a răspunderii; c) debitorii aflați în procedura insolvenței ori aflați în dizolvare, potrivit prevederilor legale în vigoare (pentru debitorii aflați în procedura insolvenței, administratorii speciali/judiciari sunt obligați să solicite acordul creditorilor, potrivit prevederilor Legii nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență, cu modificările și completările ulterioare, pentru accesarea facilităților fiscale și respectarea prevederilor art. I - XVIII din OUG 107/2024 de către debitorul insolvent); d) debitorii care la data de 31 august 2024 inclusiv înregistrează numai obligații de plată accesorii nestinse aferente obligațiilor bugetare principale stinse până la această dată, iar accesoriile nu au fost stinse până la data intrării în vigoare a OUG nr. 107/2024, respectiv până la data de 6 septembrie 2024; e) debitorii cărora li s-au comunicat decizii de impunere aferente unor obligații bugetare principale scadente până la data de 31 august 2024 inclusiv, ca urmare a unui control fiscal aflat în derulare la data de 6 septembrie 2024, indiferent de data comunicării deciziei de impunere.

„Debitorii care intenționează să beneficieze de anularea obligațiilor bugetare pot notifica organul fiscal cu privire la intenția lor, până cel mai târziu la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor și nu mai târziu de data de 25 noiembrie 2024, sub sancțiunea decăderii”, precizează ANAF, într-un comunicat.

Cei interesați pot obține mai multe informații prin următoarele modalități: prin participarea la seminarele web; telefonic, prin apelarea Call-center, la numărul 031.403.91.60; la structurile de asistență și oferire servicii contribuabili din cadrul unităților fiscale teritoriale; prin consultarea OUG nr. 107/2024, OUG nr.112/2024 și OMF nr. 5521/2024 .

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.