ANAF: Procedura de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanță între organul fiscal central și persoanele fizice, persoanele juridice și alte entități fără personalitate juridică, în consultare publică

ANAF: Procedura de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanță între organul fiscal central și persoanele fizice, persoanele juridice și alte entități fără personalitate juridică, în consultare publică

Telex » Știri 23 mai, 13:37  

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a publicat, în transparență decizională, proiectul de Ordin privind aprobarea Procedurii de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanță între organul fiscal central și persoanele fizice, persoanele juridice și alte entități fără personalitate juridică. Inițiatorii menționează, în Referatul de aprobare a actului normativ, că, prin OG nr. 11/2022 pentru modificarea și completarea unor acte normative, precum și pentru modificarea unor termene au fost aduse unele modificări dispozițiilor prevăzute la art. 47, art. 79 și art. 80 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, cu privire la comunicarea prin mijloace electronice de transmitere la distanță a actelor administrative fiscale, a cererilor, înscrisurilor sau documentelor transmise de către contribuabil/plătitor organului fiscal central.

În contextul modificărilor aduse Codului de procedură fiscală, ANAF a elaborat acest proiect de Ordin privind aprobarea procedurii de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanță între organul fiscal central și persoanele fizice, persoanele juridice și alte entități fără personalitate juridică, prin care se stabilesc următoarele:

  1. Regulile generale privind comunicarea, accesul, utilizarea și furnizarea serviciului „Spațiul privat virtual”;
  2. Mijloacele de identificare electronică a persoanelor fizice, persoanelor juridice și a altor entități fără personalitate juridică în mediul electronic;
  3. Identificarea în mediul electronic și înregistrarea ca utilizator SPV a persoanelor fizice, persoanelor juridice și a altor entități fără personalitate juridică, precum și a reprezentanților sau împuterniciților acestora;
  4. Documente, informații comunicate prin SPV și efectuarea plăților;
  5. Renunțarea, oprirea accesului și modificarea termenilor și condițiilor de utilizare a SPV;
  6. Funcționalități ale SPV: Serviciul „Buletinul informativ”; Serviciul „Programare online”; Serviciul „Formular de contact”;
  7. Reguli privind furnizarea și utilizarea serviciilor „Buletinul informativ”, „Programare online”, „Formular de contact” disponibile pe ANAF;
  8. Documentele ce pot fi comunicate prin serviciul „Spațiul privat virtual” în cazul persoanelor fizice;
  9. Documente ce pot fi comunicate prin serviciul „Spațiul privat virtual” în cazul persoanelor juridice sau entităților fără personalitate juridică;
  10. Categoriile de informații publice furnizate de Ministerul Finanțelor/Agenția Națională de Administrare Fiscală, ce pot fi comunicate prin serviciul „Buletinul informativ”.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.