Analiză: 38% dintre români preferă cumpărăturile electronice pentru a-și controla mai bine bugetul
Numărul 24, 22-28 iun. 2022 » Conectarea la era digitală
Românii și-au adaptat comportamentele de cumpărare, în contextul ratei inflației ridicate din ultima perioadă, astfel încât 38% dintre aceștia aleg, în prezent, să achiziționeze online produsele de care au nevoie, putând astfel să-și controleze mai bine bugetul lunar, conform unei analize realizate de un start-up de tehnologie, relatează Agerpres. În urma analizării activității a peste 100 de magazine online, a reieșit că acestea au nevoie de sprijin suplimentar pentru a-și crește business-urile suficient cât să rămână competitive.
„Chiar dacă magazinele de e-Commerce au de gestionat un volum mare de comenzi într-un timp foarte scurt, clienții își doresc servicii care să se ridice la nivelul așteptărilor lor. Cerințele clienților, tot mai diverse și sofisticate, continuă să genereze provocări operaționale pentru magazinele online. Un factor important pentru magazinele online este politica de expediere. Conform platformei easySales, 22% dintre cumpărătorii online din UE cred că viteza de livrare mai scăzută decât cea indicată pe site este cea mai frecventă problemă privind achizițiile online”, se arată într-un comunicat al Innoship citat de Agerpres. Potrivit aceleiași surse, 94% dintre magazinele e-commerce de top din Europa au probleme de optimizare a procesului de checkout, creând fricțiune și întârziind comenzile cumpărătorilor, arată date furnizate de Stripe, companie de procesare plăți și partener VTEX.
Conform Stripe, peste 61% dintre magazinele analizate nu permit autocompletarea câmpurilor din formularul de checkout, aproape jumătate nu își alertează cumpărătorii când datele lor de plată sunt greșite și 75% nu le permit clienților să-și salveze datele de plată pentru achiziții viitoare.
Mai mult, un număr deloc neglijabil de magazine nu permite achiziția fără înregistrare și multe altele nu permit livrarea automată pe adresa de facturare.
Analiza mai subliniază că experiența de cumpărare este cea care face diferența în piață pe termen mediu și lung. Magazinele online competitive sunt acelea care au reușit să investească în tehnologii care îmbunătățesc percepția clienților și răspund nevoilor lor dinamice.
Dificultățile pe care le au comercianții români când își gestionează afacerea sunt, în primul rând, creșterea concurenței (21% dintre retaileri) și, în al doilea rând, aprovizionarea și livrarea produselor (18%) - arată datele VTEX, platformă enterprise de comerț digital.
„O strategie esențială este aceea de a înțelege mai întâi nevoile clientului pentru a-i oferi exact ce are nevoie. Cumpărătorii se documentează cu atenție înainte de a face o achiziție. De exemplu, utilizatorii OLX vizualizează până la 13-14 produse în categorii precum electronice sau articole vestimentare înainte de a alege un produs pe care să-l achiziționeze”, a declarat Dragoș Matei, product manager în cadrul OLX.
La rândul său, Denis Sgarbură, head of Content Strategy în cadrul DWF, a subliniat că magazinele online au nevoie de o strategie de marketing și SEO bine pusă la punct pentru a fi acolo unde sunt sunt clienții.
„Însă, dincolo de marketing, e vorba de produsele și experiențele oferite. O strategie de marketing bună nu este de ajuns pentru a atrage și fideliza clienții dacă promovezi un produs sau un serviciu slab”, a punctat Denis Sgarbură.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice
Noaptea Albă a Filmului Românesc a revenit la București, Cluj-Napoca și Timișoara
Festivalul și concursul „George Enescu”, ediția 2024 – încununare a șase decenii de performanțe muzicale
O expoziție inedită despre măiestrie și fantezie în arhitectura interbelică
Cu dronele, la „înălțimea” unui spectacol multimedia: Simfonia Campionilor
Revitalizarea și valorizarea unui tezaur inestimabil: monumentele istorice
Litoralul, o imensă scenă a artei de calitate