Analiză Reveal Marketing Research: Un român din patru iese în oraș de 2-3 ori pe săptămână; unul din zece români preferă să stea în casă
Numărul 43, 12-18 nov. 2019 » Roza vânturilor
Unul din zece români nu obișnuiește deloc să iasă din casă pentru a petrece timp liber, în timp ce unul din patru face acest lucru de două - trei ori pe săptămână motivat fiind și de stabilitatea financiară pe care o are, relevă rezultatele unui studiu citat de Agerpres. Astfel, conform analizei Reveal Marketing Research, de ieșiri mai dese în oraș (4-6 ori pe săptămână) se bucură mai puțin de unul din zece români, pe acest segment extrem de activ, femeile fiind de cinci ori mai numeroase decât bărbații, raportul fiind de un domn la cinci doamne.
Unul din patru români iese în oraș de două sau trei ori pe săptămână, iar dintre aceștia cei mai mulți (31,3%) au între 35-44 de ani.
În schimb, mulți români sunt mai ponderați, alegând să iasă la plimbare o dată pe săptămână (16,1%) sau chiar mai rar, de 2-3 ori pe lună (17,4%). La polul opus se află unul din zece români care nu obișnuiește deloc să iasă din casă. Realizatorii studiului precizează că în această tipologie se încadrează fie cei foarte tineri (18-24), fie cei de peste 55 de ani.
Potrivit sursei citate, cele mai populare activități în rândul românilor sunt și cele mai necostisitoare. Astfel, mai mult de jumătate dintre respondenți preferă să asculte muzică, să vizioneze filme, să iasă la plimbare în parc sau pur și simplu să se relaxeze.
Categoria tinerilor și a persoanelor trecute de 55 de ani (61,8%) adoră să se joace pe telefon, calculator sau consolă. În plus, indiferent de vârstă, peste 40% dintre cei intervievați declară că își petrec orele libere accesând rețele sociale.
„Rezultate peste medie întâlnim la tinerii sub 25 de ani care preferă să gătească, în timp ce adulții între 35-44 de ani manifestă interes sporit pentru sport și mișcare. Ieșirile în oraș sau vizitele la rude și prieteni sunt modalități de relaxare și socializare preferate în general de jumătate dintre tineri. Pe măsură ce înaintează în vârstă, românii sunt mai puțin interesați de aceste aspecte, ajungând să fie alese doar de un sfert dintre respondenții mai bătrâni. Aproximativ unul din trei români este pasionat de citit sau de călătorii, în timp ce doar unul din cinci alege să facă drumeții sau fotografii, procentajele fiind mai mari în rândul tinerilor”, se arată în studiu.
Dintre activitățile cel mai puțin populare fac parte participarea la târguri, expoziții și evenimente culturale, frecventate de aproximativ unul din zece români.
Studiul a fost realizat de Reveal Marketing Research, în luna octombrie a acestui an, pe un eșantion reprezentativ de 1.002 persoane din mediul urban, dintre care 485 de bărbați și 520 de femei, cu vârsta de peste 18 ani.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice
Noaptea Albă a Filmului Românesc a revenit la București, Cluj-Napoca și Timișoara