Analiza rezultatelor și a structurilor adiacente în industria produselor cosmetice și de parfumerie
Numărul 21-22, 31 mai - 13 iun. 2023 » Expertiza și auditul afacerilor
Rezumat: Prezentul articol își propune să realizeze o analiză statică și dinamică a indicatorilor economico-financiari esențiali aferenți firmelor din industria produselor cosmetice și de parfumerie pe durata ultimelor decenii (2000-2021), pe de o parte, și a indicatorilor corelați cu rezultatele (ratele de rotație, de profitabilitate și de rentabilitate) pe durata ultimului deceniu (2012-2021), pe de altă parte. Sectorul produselor cosmetice și de parfumerie este unul rezilient, indiferent că este vorba despre perioade prospere, de normalitate sau de regres, de criză. Desigur, fluctuează volumul vânzărilor și sortimentele solicitate, dar intenția de cumpărare se menține. Un reprezentant de seamă al acestui sector, deja cu tradiție pe piața autohtonă, este Sephora Cosmetics România SA, fiind selectat datorită renumelui și disponibilității informațiilor. Acest brand este printre puținele care distribuie produse de calitate identică atât la nivelul piețelor occidentale, cât și pe cele din sud-estul Europei. Tematica abordată a fost aleasă având în vedere importanța rezultatelor în viața unei companii, reprezentând consecința unei gestiuni eficiente a averii sale, dar și un fapt generator de creștere ulterioară.
Clasificare JEL: G17, G32
Articolul complet este disponibil în numărul 3/2023 al CECCAR Business Review.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Casele au amintiri. O stradă-muzeu în apropierea kilometrului 0 al Capitalei
Începe restaurarea unei bijuterii istorico-arhitecturale, Biblioteca Batthyaneum din Alba Iulia
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național