Analiză: Turismul corporate din România va crește cu 12% în acest an; 70% dintre turiști aleg hotelurile de 4 stele

Analiză: Turismul corporate din România va crește cu 12% în acest an; 70% dintre turiști aleg hotelurile de 4 stele

Numărul 4, 4-10 feb. 2020  »  Analize și sinteze

Doi din trei turiști care călătoresc în România în scopuri de afaceri aleg hotelurile de 4 stele, iar estimările pentru acest an în privința turismului de business arată un salt de 12% față de anul 2019, reiese dintr-o analiză de specialitate, citată de Agerpres. Astfel, conform datelor centralizate de GoTravel, agenție specializată pe zona de turism corporate, durata medie a unei călătorii de afaceri este de trei zile, în timp ce tariful mediu pentru o noapte de cazare variază între 40 și 67 de euro.

Anul trecut, cei mai mulți turiști de business au fost înregistrați în București, Cluj-Napoca, Timișoara, Craiova și Iași, însă topul destinațiilor a inclus și două apariții inedite, respectiv Ploiești și Mamaia.

Din totalul turiștilor de afaceri, 81% au fost români, restul de 19 procente fiind oameni de afaceri străini.

„În turismul de business, principalul criteriu de alegere a hotelului este localizarea acestuia, decizia fiind mult mai puțin influențată de existența unor facilități precum spa, piscină sau săli de fitness. Aproximativ 70% dintre clienții de business aleg hotelurile de 4 stele deoarece acestea au săli de conferințe și găzduiesc evenimente de afaceri”, notează sursa citată.

Într-un clasament al tarifelor medii pentru o noapte de cazare, București este pe primul loc, cu 67 de euro, la un hotel de 4 stele, urmat de Craiova și Cluj-Napoca, cu 54 euro/noapte, respectiv 52 euro/noapte.

La capitolul raport calitate-preț, Timișoara și Iași surclasează celelalte destinații de business, cu un tarif mediu de 50 euro/noapte, la hotelurile de 4 stele.

Potrivit analizei, domeniile de activitate care implică cel mai mare număr de călătorii în interes de afaceri sunt industriile farma, de audit, petrolieră și bancară. „Anul acesta preconizăm o creștere de cel puțin 12% a turismului de afaceri. Un trend ascendent va avea și componenta bleisure, ce va caracteriza turismul de business și în 2020. Atunci când călătoriile de afaceri au loc în zone turistice, utilul este îmbinat cu plăcutul. Astfel, clienții de business iau în calcul, la alegerea hotelului, și distanța față de principalele obiective turistice, nu doar zona de interes profesional”, susțin autorii studiului.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.