ANCOM: Peste 5,1 milioane de numere de telefon au fost portate în zece ani, peste 85% fiind numere de telefonie mobilă

ANCOM: Peste 5,1 milioane de numere de telefon au fost portate în zece ani, peste 85% fiind numere de telefonie mobilă

Numărul 41, 23-29 oct. 2018  »  Conectarea la era digitală

Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a anunțat că, din 21 octombrie 2008, când a fost lansat serviciul de portabilitate, și până la jumătatea lunii octombrie 2018, au fost portate în total 5.131.415 de numere, dintre care 4.391.304 sunt numere de telefonie mobilă și 740.111 numere de telefonie fixă. De la începutul anului 2018 și până la jumătatea lunii octombrie au fost portate 682.507 numere de telefon, din care 644.761 sunt numere de telefonie mobilă și 37.746 numere de telefonie fixă. „De peste zece ani, utilizatorii au libertatea de a-și alege furnizorul de telefonie păstrându-și, în același timp, numărul de telefon, facilitate care a contribuit la jocul competitiv între operatori. În această perioadă, numărul de portări a crescut constant de la un an la altul, utilizatorii putând astfel să beneficieze de ofertele cele mai potrivite pentru nevoile lor de consum”, a declarat Sorin Grindeanu, președintele ANCOM.

ANCOM a primit, în 2018, 568 sesizări de la utilizatori cu privire la desfășurarea procesului de portare, principalele probleme reclamate vizând anumite disfuncționalități apărute în cadrul procesului, cum ar fi, spre exemplu, netransmiterea unor mesaje între bazele de date ale furnizorilor, refuzul portării și alocarea numerelor provizorii.

„O mare parte dintre utilizatorii care s-au adresat ANCOM au solicitat anularea procesului de portare. ANCOM nu este însă în măsură să anuleze un proces de portare, demersurile în acest sens revenind exclusiv în responsabilitatea părților implicate în acest proces. Un proces de portare poate fi anulat prin depunerea unei cereri de anulare a acestuia la furnizorul unde a fost solicitată portarea (furnizorul acceptor) și poate fi anulată numai de către titularul contractului de furnizare a serviciului sau de reprezentantul legal al acestuia. Cererea de anulare poate fi depusă cel mai târziu cu 24 ore înainte de ora inițială stabilită pentru realizarea portării. După depunerea cererii de anulare a portării de către utilizator, în condițiile legii, furnizorul acceptor introduce această cerere în baza de date centralizată, iar furnizorul donor confirmă anularea procesului de portare”, precizează Autoritatea, într-un comunicat.

Reamintim că ANCOM pune la dispoziție pentru informare site-ul www.portabilitate.ro, unde utilizatorii pot afla în ce rețea funcționează orice număr de telefon folosit în România, chiar dacă a fost portat. Site-ul oferă detalii cu privire la pașii care trebuie urmați pentru a porta un număr de telefon, răspunsuri la întrebări care apar frecvent în situația portării numerelor, dar și sfaturi pentru a evita posibilele probleme care pot interveni pe parcursul procesului de portare. Pentru a fi convinși că fac cea mai bună și informată alegere atunci când își schimbă furnizorul de servicii, utilizatorii pot accesa www.veritel.ro, comparatorul de oferte de telefonie și internet administrat de Autoritate.




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.