ANCOM: Peste 945.000 de numere portate în anul 2020

ANCOM: Peste 945.000 de numere portate în anul 2020

Telex » Știri 20 ianuarie 2021  

În anul 2020 au fost portate 945.186 de numere de telefon, din care 92% (873.519) sunt numere de telefonie mobilă și 71.667 numere de telefonie fixă, a anunţat astăzi Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM). Media lunară de portări aferentă anului 2020 este scădere față de anul anterior, de la 79.902 în 2019 la 78.766 de portări. În lunile decembrie, octombrie și ianuarie s-au portat cele mai multe numere: 99.828, 93.249, respectiv 86.947 de numere portate. 

În 2020, 84% din numărul de portări au fost realizate de persoane fizice și 16% de persoane juridice, iar 31 de furnizori de telefonie fixă şi mobilă au fost implicați în procesele de portare desfășurate în acest an.

În total, de la introducerea serviciului de portabilitate în România în 2008, aproape 7,3 milioane de numere au fost transferate între rețele. Dintre acestea, 6,4 milioane sunt numere de telefonie mobilă (87%) și peste 900.000 de numere sunt de telefonie fixă.

Pe parcursul anului trecut, ANCOM a primit 211 petiții pe tema portabilității, utilizatorii semnalând în special realizarea cu întârziere a procesului de portare, apariția unor probleme tehnice în derularea procesului de portare (cum ar fi întârzierea mesajelor introduse de furnizori în baza de date centralizată sau probleme de rutare), precum și aspecte legate de anularea portării.

Portabilitatea numerelor de telefon oferă utilizatorilor libertate deplină de alegere pentru că permite păstrarea numărului de telefon la schimbarea furnizorului de telefonie. ANCOM a creat pentru informare site-ul portabilitate.ro, unde utilizatorii pot afla în ce reţea funcţionează orice număr de telefon folosit în România, dacă acesta a fost portat, precum şi sfaturi pentru a evita posibilele probleme care pot interveni pe parcursul procesului de portare.

ANCOM sfătuieşte utilizatorii care doresc să-și porteze numărul de telefon să verifice contractul pe care îl au cu operatorul actual; în cazul în care perioada minimă contractuală nu a expirat, cel mai probabil vor fi în situația de a plăti penalități pentru rezilierea anticipată a contractului, în special dacă a fost achiziționat și un terminal odată cu serviciile de comunicații.

În cazul telefoniei mobile, pentru a vedea calitatea semnalului din rețeaua furnizorului la care vor să-și porteze numărul, în zonele de interes pentru ei, utilizatorii pot consulta harta aisemnal.ro, care cuprinde rezultatele măsurătorilor realizate de Autoritate în 2019 și 2020 și este pusă la dispoziția publicului în acest scop.



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.