ANCOM: un român cheltuieşte în medie 87 de lei pe an pentru servicii poştale

ANCOM: un român cheltuiește în medie 87 de lei pe an pentru servicii poștale

Telex » Știri 30 martie 2016  

„Cele mai recente studii realizate de ANCOM în rândul utilizatorilor de servicii poștale din România arată că persoanele fizice au cheltuit anul trecut în medie 87 de lei pentru astfel de servicii, cu o medie de 106 lei pe an în mediul urban și 56 de lei pe an în mediul rural, în timp ce persoanele juridice au cheltuit, în medie, 3400 de lei pe an pentru aceleași servicii”, a declarat miercuri, 30 martie, Cătălin Marinescu, președintele Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații, la Courier & Postal Services Forum 2016, eveniment dedicat sectorului de servicii poștale și curierat din România.

Potrivit studiilor de piață realizate pentru ANCOM, atunci când aleg furnizorul de servicii poștale, utilizatorii persoane fizice din România se ghidează după tarifele practicate de furnizori, viteza de livrare, siguranța trimiterilor și respectarea timpilor de livrare, în timp ce persoanele juridice acordă mai multă atenție gradului de acoperire teritorială, siguranței trimiterilor și termenelor de livrare, se arată într-un comunicat al instituției. Aceleași studii relevă că aproape jumătate (45%) dintre expeditorii de scrisori persoane fizice ar fi dispuși să plătească dublu dacă, la nivel național, scrisoarea ar ajunge în aceeași zi, iar o treime (37%) dintre aceștia ar fi dispuși să plătească dublu dacă un colet expediat la nivel național ar ajunge a doua zi.

Majoritatea utilizatorilor de servicii poștale persoane fizice apreciază că următoarele caracteristici ar trebui să se regăsească în oferta tuturor furnizorilor de servicii poștale: sisteme de notificare privind data și ora livrării sau stadiul livrării, verificarea coletului la livrare, precum și asumarea răspunderii furnizorului pentru întârzierea livrării. Totodată, trei din patru utilizatori persoane fizice consideră că este necesar ca furnizorii de astfel de servicii să informeze destinatarii telefonic sau prin e-mail în legătură cu data și ora livrării. În ceea ce privește persoanele juridice, acestea consideră că ar fi necesar ca, pe viitor, să fie implementate următoarele tipuri de servicii de profil: livrarea trimiterilor poștale în aceeași zi, la nivel național (indiferent de localitate), servicii internaționale de livrare bani și trimiteri de corespondență internaționale cu confirmare de primire, livrare de colete supradimensionate sau cu regim special (volum/greutate/fragile/animale). (Al.R.)

Comentariile vor fi publicate doar după validarea acestora de către moderator. Nu vor fi publicate comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau la ură, precum și acuzații fără acoperire. Vă mulțumim!


Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.