ANOFM aprobă procedura de anulare a obligațiilor bugetare. Noi facilități pentru debitori
Numărul 42, 23-29 oct. 2024 » Curier legislativ
Ordinul ANOFM nr. 1.176/2024 pentru aprobarea Procedurii de anulare a unor obligații bugetare a fost publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 1.040 din 16 octombrie 2024.
Prezenta procedură se aplică obligațiilor bugetare administrate de Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM) prin entitățile publice subordonate, cu personalitate juridică, respectiv agențiile județene pentru ocuparea forței de muncă/Agenția Municipală pentru Ocuparea Forței de Muncă București (AJOFM/AMOFM) și centrele regionale de formare profesională a adulților (CRFPA), și stabilește modul de realizare a activității de anulare a unor obligații bugetare în conformitate cu prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 107/2024 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare.
Prin obligații bugetare administrate de ANOFM prin entitățile publice subordonate se înțelege obligații bugetare principale reprezentând debite provenite din nerespectarea Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă, cu modificările și completările ulterioare, precum și alte debite pentru care, potrivit actelor normative în vigoare, AJOFM/AMOFM și CRFPA au competențe în stabilire și recuperare, precum și obligații accesorii aferente acestora, stabilite prin:
Debitorii ce pot beneficia de facilitățile prevăzute în prezenta procedură sunt persoane fizice sau juridice, de drept public sau privat, asocieri și alte entități fără personalitate juridică, persoane fizice care desfășoară activități economice în mod independent sau exercită profesii liberale, unități administrativ-teritoriale sau subdiviziuni administrativ-teritoriale ale municipiului București ori instituții publice.
Facilitățile fiscale acordate de ANOFM
ANOFM, prin entitățile publice subordonate, cu personalitate juridică (AJOFM/AMOFM/CRFPA), acordă următoarele facilități fiscale:
Categoriile de obligații de plată accesorii care, potrivit ordonanței de urgență, pot face obiectul anulării sunt următoarele:
Debitorii își exprimă intenția de a beneficia de anularea unor obligații bugetare, respectiv a obligațiilor de plată accesorii și/sau a unui procent din obligațiile bugetare principale, după caz, potrivit ordonanței de urgență, prin depunerea unei notificări, astfel:
Anularea unor obligații bugetare se solicită de către debitori, inclusiv de către cei care au notificat AJOFM/AMOFM/CRFPA, în baza unei cereri de anulare a unor obligații bugetare, depusă la registratura AJOFM/AMOFM/CRFPA sau comunicată prin poștă, cu scrisoare recomandată cu confirmare de primire.
Cererea poate fi depusă după îndeplinirea condițiilor de acordare a anulării, dar nu mai târziu de 25 noiembrie 2024, inclusiv.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Casele au amintiri. O stradă-muzeu în apropierea kilometrului 0 al Capitalei
Începe restaurarea unei bijuterii istorico-arhitecturale, Biblioteca Batthyaneum din Alba Iulia
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național