ANPC publică o serie de recomandări asupra fenomenului de „phishing”

ANPC publică o serie de recomandări asupra fenomenului de „phishing”

Telex » Știri 30 iunie 2021  

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) recomandă consumatorilor să fie atenți la fenomenul de phishing în condițiile în care pandemia de Covid-19 a impulsionat achizițiile în mediul online. „Pandemia de Covid-19 a împins, mai mult ca oricând, consumatorii spre achizițiile din mediul online, dar și spre efectuarea multor plăți în regim online. Online-ul vine, fără doar și poate, cu o serie foarte mare de beneficii, însă deloc de neglijat rămân și riscurile. Un risc foarte mare îl reprezintă datele cu caracter personal. Fără o atenție sporită, ele riscă să ajungă în baze de date care pot pune probleme, deoarece au ca scop doar înșelătoria”, susține, într-o postare pe Facebook, președintele ANPC, Claudiu Dolot, citat de Agerpres. Acesta își dorește o mai bună informare a consumatorilor asupra fenomenului de phishing.

În primul rând, reprezentanții ANPC sfătuiesc consumatorii să se ferească de ofertele „prea bune ca să fie adevărate”, întrucât sub acestea se pot ascunde înșelătoriile. „ANPC vine în sprijinul consumatorului cu următoarele sfaturi: Ferește-te de oferte «prea bune ca să fie adevărate»; verifică cu atenție adresele URL și adresele de e-mail; confirmă autenticitatea înainte de a oferi informații cruciale; utilizează un furnizor de e-mail cunoscut; fii precaut la eforturile de caritate în ceea ce privește evenimentele din întreaga lume; instalează un antivirus cu protecție împotriva phishing-ului; raportează atacuri potențiale de phishing”, arată postarea ANPC.

De asemenea, reprezentanții ANPC spun că atacurile de phishing sunt relativ ușor de evitat dacă „ești educat despre modul în care funcționează”, iar cel mai ușor mod de a te menține în siguranță este să nu dai niciodată informații sensibile sau importante oricui online, decât dacă ești 100% sigur că aceștia reprezintă o sursă de încredere.

Phishing-ul este un tip de infracțiune informatică ce permite hackerilor să se dea drept reprezentanți ai unei autorități, reprezentanți ai serviciilor pentru clienți sau alte surse de încredere, pentru a fura cele mai valoroase informații personale. Atacurile de tip phishing se produc, de obicei, prin e-mail, dar pot avea loc și prin mesaj text sau chiar apeluri telefonice.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.