ANRE modifică Regulamentul de furnizare a energiei electrice la clienții finali

ANRE modifică Regulamentul de furnizare a energiei electrice la clienții finali

Telex » Știri 25 noiembrie 2022  

Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) a lansat în consultare un proiect de ordin pentru aprobarea Regulamentului de furnizare a energiei electrice la clienții finali, informează Mediafax. Acesta prevede, printre altele, ca, în cazul clienților casnici, facturarea să fie lunară, iar în cazul în care este pe o perioadă mai mare, plata să fie eșalonată.

Potrivit unui comunicat semnat de președintele ANRE, Dumitru Chiriță, prevederile regulamentului se aplică atât clienților finali, cât și furnizorilor de energie electrică, operatorilor de distribuție a energiei electrice și operatorului de transport și de sistem.

Proiectul de Regulament propune actualizarea și completarea unor prevederi deja existente în reglementări, dar și introducerea unor prevederi noi.

Printre acestea se numără introducerea noțiunii de client activ cu detalierea drepturilor, obligațiilor, modului de certificare și de vânzare a energiei electrice produse, regulilor de comercializare a energiei electrice pentru acești clienți etc.

„În cazul clienților casnici, precum și în cazul clienților preluați de către furnizorul de ultimă instanță, perioada de facturare să fie lunară; în cazul în care furnizorul emite factura pentru o perioadă de facturare mai mare decât cea prevăzută în contract sau stabilită conform reglementărilor în vigoare, acesta, la cererea clientului, este obligat să eșaloneze la plată sumele datorate de clientul final, pe o perioadă cel puțin egală cu perioada de facturare pentru care a fost emisă factura”, se mai arată în comunicat.

De asemenea, proiectul prevede pentru clienții vulnerabili eșalonarea la plată a facturii, la cererea acestora, pe o perioadă de minimum 3 luni sau convenită de părți.

Noul regulament prevede introducerea și actualizarea conținutului minim al tuturor facturilor de energie electrică, respectiv informațiile obligatorii a fi incluse de furnizori în acestea, precum și detalierea și actualizarea modalităților de soluționare de către furnizor a plângerilor privind facturarea, „astfel clientul nu este obligat să achite factura pentru care a înaintat o plângere furnizorului până la soluționarea plângerii, iar furnizorul este obligat să analizeze plângerea clientului referitoare la factura emisă indiferent dacă factura a fost sau nu achitată și să transmită acestuia rezultatul analizei efectuate”.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.