Antonia, primul „funcționar public virtual” din România, și-a început activitatea la Primăria Municipiului Cluj-Napoca
Numărul 15-16, 24 aprilie - 7 mai 2018 » Conectarea la era digitală
L
Astfel, prin intermediul Antoniei, clujenii vor putea alege să își înregistreze un număr de 60 de cereri, de la distanță, fără a se deplasa fizic la registratura generală a instituției sau la unul dintre sediile de cartier ale primăriei.
„Simplificăm accesul clujenilor la serviciile administrației publice locale, cu ajutorul tehnologiei. Respectând cerințele legale în vigoare, am stabilit un număr de 60 de tipuri de cereri pe care cetățenii le pot adresa Primăriei, cu ajutorul funcționarului public virtual Antonia. Acest lucru ne permite să scurtăm cu 40% circuitul actelor în instituție, prin faptul că cererile sunt înregistrate direct la șefii de servicii sau birouri, în subordinea cărora se începe procesarea solicitării și pregătirea răspunsului către cetățean”, a explicat primarul Emil Boc.
Prin accesarea butonului „Servicii online” - „Cereri” de pe site-ul oficial al Primăriei www.e-primariaclujnapoca.ro/registratura/cereri/, toți cei interesați pot vedea linkurile către formularele online disponibile în această primă etapă. Potrivit edilului, cererile se pot depune de clujeni, în continuare, la ghișeele Primăriei, dar și de acasă, online, și se pot atașa documente, iar Antonia va da automat un număr de înregistrare, va trimite cererea direct la funcționarul public care are obligația de a răspunde.
Printre documentele care pot fi trimise online se numără cererile de informații de interes public conform Legii nr. 544/2001, cererile de anunț licitație, anunț de mediu, eliberare copii documente din arhivă, cerere actualizare bază de date asociații de proprietari, cerere pentru eliberarea unor adeverințe, aviz siguranța circulației, cerere de loc de vânzare în piață, cerere de organizare evenimente, cerere de eliberare a abonamentelor de parcare.
„Procesul de digitalizare va continua, prin suplimentarea progresivă a altor tipuri de cereri, care vor putea fi depuse online, prin intermediul funcționarului public virtual Antonia”, precizează Primăria, într-un comunicat.
Cartea pentru copii, de la „Cenușăreasă” la podiumul premianților
Monumentele istorice, comori pentru eternitate
La MNAR, filmul de artă este la el acasă
România devine un hub cultural-artistic atestat și de un important festival cinematografic
Lectura, ca mod de viață atestat și de o stație de metrou
Corul Madrigal. Concerte ale valorilor muzicale la superlativ
Expozițiile, gazde primitoare pentru arte și profesii
Voluntariatul, act de voință în sprijinul culturii și artei