Antonia, primul „funcționar public virtual” din România, și-a început activitatea la Primăria Municipiului Cluj-Napoca

Antonia, primul „funcționar public virtual” din România, și-a început activitatea la Primăria Municipiului Cluj-Napoca

Numărul 15-16, 24 aprilie - 7 mai 2018  »  Conectarea la era digitală

La Primăria Municipiului Cluj-Napoca și-a început activitatea primul „funcționar public virtual” din România. Numit Antonia, acesta scurtează, potrivit autorităților locale, cu 40% timpul circuitului actelor în instituție, ca urmare a faptului că cererile sunt înregistrate direct la șefii de servicii sau birouri. Crearea acestui „funcționar” bazat pe inteligență artificială este parte a procesului de digitalizare a procedurilor din administrația publică locală clujeană.

Astfel, prin intermediul Antoniei, clujenii vor putea alege să își înregistreze un număr de 60 de cereri, de la distanță, fără a se deplasa fizic la registratura generală a instituției sau la unul dintre sediile de cartier ale primăriei.

„Simplificăm accesul clujenilor la serviciile administrației publice locale, cu ajutorul tehnologiei. Respectând cerințele legale în vigoare, am stabilit un număr de 60 de tipuri de cereri pe care cetățenii le pot adresa Primăriei, cu ajutorul funcționarului public virtual Antonia. Acest lucru ne permite să scurtăm cu 40% circuitul actelor în instituție, prin faptul că cererile sunt înregistrate direct la șefii de servicii sau birouri, în subordinea cărora se începe procesarea solicitării și pregătirea răspunsului către cetățean”, a explicat primarul Emil Boc.

Prin accesarea butonului „Servicii online” - „Cereri” de pe site-ul oficial al Primăriei www.e-primariaclujnapoca.ro/registratura/cereri/, toți cei interesați pot vedea linkurile către formularele online disponibile în această primă etapă. Potrivit edilului, cererile se pot depune de clujeni, în continuare, la ghișeele Primăriei, dar și de acasă, online, și se pot atașa documente, iar Antonia va da automat un număr de înregistrare, va trimite cererea direct la funcționarul public care are obligația de a răspunde.

Printre documentele care pot fi trimise online se numără cererile de informații de interes public conform Legii nr. 544/2001, cererile de anunț licitație, anunț de mediu, eliberare copii documente din arhivă, cerere actualizare bază de date asociații de proprietari, cerere pentru eliberarea unor adeverințe, aviz siguranța circulației, cerere de loc de vânzare în piață, cerere de organizare evenimente, cerere de eliberare a abonamentelor de parcare.

„Procesul de digitalizare va continua, prin suplimentarea progresivă a altor tipuri de cereri, care vor putea fi depuse online, prin intermediul funcționarului public virtual Antonia”, precizează Primăria, într-un comunicat.




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.