
APIA: 359.306 autovehicule produse în România, în 2016
Numărul 3, 31 ian. - 6 feb. 2017 » Breviar statistic
În România au fost fabricate anul trecut 359.306 autovehicule, cu 7,2% mai puține decât în 2015, în contextul în care producția modelului Dacia Logan la Mioveni a scăzut cu 47,2% în 2016, iar exporturile totale de autovehicule s-au diminuat cu 8,2%, potrivit datelor publicate de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA), informează News.ro. În luna decembrie a anului trecut au fost fabricate 21.561 de autovehicule, cu 40,5% mai puține decât în luna precedentă.
Din numărul total de autovehicule fabricate în 2016, 320.457 de unități au fost produse de Dacia, iar restul de 38.849 de unități, de Ford.
Modelul Dacia Duster a înregistrat cea mai mare producție în 2016, cu 190.825 de unități, în creștere cu 11,9% față de 2015, urmat de Dacia Sandero (51.778 de unități, cu 10,8% mai puțin decât în 2015), Dacia Logan MCV (40.840 de unități, +0,6%), Ford B-MAX (38.849 de unități, -19%) și Dacia Logan (37.014 unități, -47,2%).
Vânzările de autovehicule noi au crescut, în România, în 2016, cu 17,8% față de 2015, până la 142.020 de unități.
Țara noastră a exportat anul trecut 326.089 de autovehicule, în scădere cu 8,2% comparativ cu anul anterior. Către export a mers 90,7% din producția națională de autovehicule din 2016, față de 91,7% în 2015. Cel mai exportat model în 2016 a fost Dacia Duster (183.860 de unități), în creștere cu 13% față de 2015, urmat de Dacia Sandero (44.317 unități, -15,1%), Ford B-MAX (38.857 de unități, -19%), Logan MCV (37.560 de unități, -1,3%) și Dacia Logan (21.495 de unități, -60,5%).
Sub egida UNESCO, valorile culturii românești se bucură în lume de o tot mai largă recunoaștere
Capodopere ale lui Picasso și Dali strălucesc pe firmamentul cultural românesc
Radiodifuziunea Română la a 95-a aniversare; un serviciu public pentru milioane de ascultători
Un Barometru „oglindă” al dinamicii consumului cultural
Bani pentru cultură, generatori de valoare adăugată la scară locală și națională
Săptămâna Teatrului Tânăr, o probă de „anduranță” a tradiției și inovației artistice
KINOdiseea de la București, o „călătorie” fascinantă în lumea filmului
Festivalul „George Enescu”, un brand național consacrat absolut la scară mondială