APIA: Peste 167.400 de autovehicule noi comercializate în România, în primele zece luni

APIA: Peste 167.400 de autovehicule noi comercializate în România, în primele zece luni

Numărul 44, 19-25 nov. 2019  »  Breviar statistic

Vânzările de autovehicule noi au crescut în România cu 9,3%, în primele zece luni, comparativ cu aceeași perioadă din 2018, până la un volum de 167.401 de unități, dintre care 144.406 sunt autoturisme, reiese din datele Asociației Producătorilor și Importatorilor de Autoturisme (APIA), citate de Agerpres. Pe de altă parte, cât privește autoturismele rulate (în marea lor majoritate nefiscalizate), din ianuarie și până la finele lunii octombrie a acestui an, au fost înmatriculate 370.987 de unități, cu 5% mai puține decât în 2018, pe fondul unei structuri de vârstă îmbunătățită, respectiv cu scăderi importante pe segmentul celor mai vechi de 12 ani.

Conform datelor centralizate de APIA, în continuare, în România, vânzările sunt susținute, în principal, de persoanele juridice (56% din totalul achizițiilor de autoturisme din primele zece luni ale lui 2019), dar numărul de autoturisme achiziționate de persoanele fizice în intervalul de analiză este cu 24,1% mai mare la nivel comparativ (63.029 de unități).

În contextul în care, în luna octombrie 2019, se consemnează un volum al vânzărilor în creștere cu 6,4% față de luna similară a anului trecut, în primele zece luni din acest an se înregistrează o creștere generală a pieței cu 9,3%, pe un volum total de 167.401 de unități. Dintre acestea, 144.406 sunt autoturisme care, pe ansamblul perioadei, înregistrează un spor de 11,7%, respectiv 22.995 de vehicule comerciale, în scădere cu 3,5%.

„În funcție de tipul de combustibil al achizițiilor de autoturisme, o primă remarcă ar fi aceea că, în luna octombrie, atât autoturismele cu motoare pe benzină, cât și cele diesel au cedat procente celor cu combustibili alternativi. Cu toate acestea, după 10 luni, autoturismele pe benzină continuă să dețină un procentaj de 71,0% din total, semnificativ mai mare comparativ cu ponderea pe care o aveau în aceeași perioadă din 2018 (61,5%). Dintre primele 10 mărci / modele cele mai vândute, 7 mărci și respectiv 8 modele au o pondere în vânzări cu motorizări pe benzină peste această medie. Pe de altă parte, în octombrie, ponderea motorizărilor diesel a crescut cu 0,7 pp față de cota avută în luna septembrie, iar trendul pe care îl remarcăm în acest an (începând cu luna aprilie), este unul crescător, ceea ce arată o posibilă consolidare în lunile următoare. În acest context, ponderea la care ajung autoturismele cu motoare diesel după 10 luni din 2019 este 25,4% din total, 8 mărci și, respectiv, 8 modele având o pondere a vânzărilor de autoturisme peste acest procentaj. În schimb, la categoria vehicule comerciale ușoare, ponderea motorizărilor diesel reprezintă 96,8% din total”, se arată în analiza producătorilor și importatorilor de autoturisme.

La capitolul eco, autoturismele „verzi” (electrice și hibride) au înregistrat, la zece luni, o creștere semnificativă de volum, până la 5.283 de unități, față de 3.509 unități, în 2018, aceeași perioadă. Astfel, ponderea acestor autoturisme în ansamblul pieței a ajuns la 3,7% în acest an, în comparație cu 2,7% raportat anul trecut.

Statistica APIA relevă faptul că, pe subcategorii, se consemnează un salt de 143,3% (2,4 ori) la autoturismele full electrice și o creștere de 19,7% la cele plug-in. Pe de altă parte și autoturismele hibride înregistrează o creștere de 37,1%. „În acest context, trebuie remarcată și în acest an evoluția foarte bună a Programului «Rabla Plus», numărul de autoturisme electrice (full sau plug-in) achiziționate prin program fiind de circa 3,3 ori mai mare decât cel consemnat la sfârșitul lunii octombrie 2018. Un alt aspect important de semnalat este faptul că în primele 10 luni ale acestui an au fost livrate cu circa 50% mai multe autoturisme cu încărcare electrică decât în întreg anul trecut, de la 987 de unități la 1.498 de unități”, se menționează în comunicatul APIA.

În funcție de țara de proveniență a autoturismelor, situația după 10 luni din 2019 se prezintă astfel: România - o pondere de 31%, Germania - de 17,1%, Cehia - cu 10,6%, Turcia - de 10% și Spania - de 8,4%. Comparativ cu perioada similară din 2018, vânzările de autoturisme din producția autohtonă s-au majorat cu 9,8%, în timp ce importurile au crescut cu 12,6%, notează APIA.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.