APIA: Piața auto din România a crescut cu aproximativ 20% în 2018; livrările de autovehicule au ajuns la 187.276 de unități
Numărul 4, 5-11 febr. 2019 » Breviar statistic
V
La nivel naţional, în continuare, achiziţiile de autovehicule sunt realizate, în principal, de persoanele juridice, care acoperă 60% din totalul achiziţiilor de autoturisme înregistrate în anul 2018. „Este, însă, de remarcat faptul că numărul de autoturisme achiziţionate de persoanele fizice în 2018 (63.378 unităţi) este cu circa 44,4% mai mare decât cel aferent anului anterior (43.884 unităţi în 2017)”, se notează în raportul APIA.
Potrivit APIA, în ceea ce priveşte categoria autoturismelor rulate, volumul acestora s-a diminuat anul trecut cu 9,1% faţă de 2017, ajungând la 473.616 de unităţi.
Datele centralizate de asociaţia de profil arată că, în 2018, au fost livrate 187.276 unităţi, în creştere cu 19,6%, comparativ cu anul 2017, iar dintre acestea 158.268 au fost autoturisme, echivalentul unui salt de 21,4% faţă de anul anterior, şi 29.008 autovehicule comerciale (+11,1%). Topul pe mărci (autoturisme plus autovehicule comerciale) este condus de Dacia, cu 54.593 unităţi, urmată de Volkswagen (16.459), Renault (14.853), Ford (13.957) şi Skoda (13.185). În cazul autoturismelor, ierarhia este condusă tot de Dacia, cu 51.242 unităţi (32,4% cotă de piaţă, pe un volum în creştere cu 29,4% faţă de anul 2017), urmată de Volkswagen cu (14.601 unităţi şi 9,2% cotă de piaţă), Skoda (13.185 unităţi, 8,3% din total piaţă), Renault (12.523 unităţi, 7,9% din total piaţă) şi Ford (9.503 unităţi şi 6% cotă de piaţă).
Pe de altă parte, autoturismele „verzi” (electrice şi hibride) au ajuns, în 2018, la o pondere de 2,9% din total, superioară celei din anul 2017 (de 2,1%). Creşterea înregistrată, anul trecut, pe segmentul celor autoturismelor electrice (integral electrice şi cele plug-in) este de 92%, respectiv 987 de unităţi faţă de 514 unităţi, în 2017. În acelaşi timp, pe segmentul hibride se consemnează un salt de 59,8%, de la 2.244 de unităţi, în 2017, la 3.585, în 2018.
Raportat la ţara de provenienţă a autoturismelor, situaţia se prezintă astfel: România – cu o pondere de 31,7%, Germania (18,6%), Cehia (10,3%), Turcia (8,7%) şi Spania (7,6%).
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Cartea pentru copii, de la „Cenușăreasă” la podiumul premianților
Monumentele istorice, comori pentru eternitate
La MNAR, filmul de artă este la el acasă
România devine un hub cultural-artistic atestat și de un important festival cinematografic
Lectura, ca mod de viață atestat și de o stație de metrou
Corul Madrigal. Concerte ale valorilor muzicale la superlativ
Expozițiile, gazde primitoare pentru arte și profesii
Voluntariatul, act de voință în sprijinul culturii și artei