APIA: Piața auto din România a scăzut cu 14,5%, în primele patru luni; cotă de piață în creștere la autoturismele ecologice

APIA: Piața auto din România a scăzut cu 14,5%, în primele patru luni; cotă de piață în creștere la autoturismele ecologice

Numărul 19, 19-25 mai 2021  »  Breviar statistic

Piața auto din România înregistrează o scădere de 14,5%, la patru luni, comparativ cu aceeași perioadă din 2020, însă în această marjă autoturismele ecologice sunt pe un trend ascendent, cu aproape 80% creștere, reiese din datele publicate de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA), citate de Agerpres. Potrivit aceleiași surse, autoturismele reprezintă circa 77% din totalul vânzărilor, în luna aprilie a acestui an, cu un volum de 6.747 de unități, în creștere cu 58,2% față de luna similară din 2020.

Pe ansamblul primelor patru luni din 2021, se înregistrează o scădere generală a vânzărilor (-14,5%), comparativ cu perioada corespunzătoare a anului anterior.

În funcție de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în intervalul ianuarie - aprilie 2021, ponderea autoturismelor pe benzină a înregistrat o scădere moderată (-1,1 puncte procentuale), față de perioada similară din 2020, și a ajuns la 62,1%.

Totodată, autoturismele cu motoare diesel au consemnat o scădere de 5 puncte procentuale, în comparație cu datele din primele patru luni din anul anterior, iar cota de piață este de doar 26,2%.

Pe de altă parte, autoturismele „electrificate”, respectiv cele electrice (100% și hibride plug-in), precum și cele full hybrid (care dispun și de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă) dețin, în intervalul de analiză, o cotă de piață de 11,6%, de 2,1 ori mai mare decât cea pe care o aveau după perioada similară a anului trecut (5,5%).

Vânzările de autoturisme „verzi” au performat și în 2021, fapt pentru care, acestea rămân în teritoriul pozitiv, cu o creștere de 79,8%, comparativ cu finele lunii aprilie din 2020. În acest context, este de remarcat creșterea puternică a autoturismelor plug-in hybrid (+155,2%)

Conform APIA, în primele patru luni ale anului, cele mai multe achiziții de autoturisme au fost realizate de persoanele juridice, care acoperă 70% în totalul vânzărilor de autoturisme, iar persoanelor fizice le revine restul de 30%.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.