APIA: Ponderea autoturismelor ecologice în totalul pieţei a crescut la 6%, în primele două luni
Numărul 11-12, 24 mar. - 6 apr. 2020 » Breviar statistic
Ponderea autoturismelor electrice şi hibrid în totalul pieţei din România a ajuns la 6%, în primele două luni din 2020, în creştere faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, când aceasta era de 4,2%, arată datele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA), consultate de Agerpres. La nivelul cumulat al lunilor ianuarie - februarie au fost cumpărate 1.259 de autoturisme ecologice, mai multe cu circa 16,36% comparativ cu primele două luni din 2019, perioadă în care erau consemnate 1.082 unităţi.
Datele centralizate de APIA evidenţiază faptul că majoritatea autoturismelor prietenoase cu mediul sunt hibride - respectiv 913 unităţi, în creştere cu 3,3% în comparaţie cu perioada ianuarie - februarie 2019.
Acest segment auto este urmat de autoturismele electrice, cu 231 unităţi (+63,8%) şi de cele plug-in (115 unităţi, +101,8%).
Statistica APIA menţionează că, numai la nivelul lunii februarie, s-au comercializat 557 de autoturisme „verzi”, în scădere cu 20,65%, comparativ cu luna ianuarie, când s-au vândut 702 unităţi.
Pe parcursul lunii februarie a acestui an, vânzările de maşini electrice şi hibride au avut o pondere 6,4% în totalul pieţei, superioară celei înregistrate cu o lună în urmă, de 5,7%.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Casele au amintiri. O stradă-muzeu în apropierea kilometrului 0 al Capitalei
Începe restaurarea unei bijuterii istorico-arhitecturale, Biblioteca Batthyaneum din Alba Iulia
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național