APIA: Rentierii agricoli pot obţine viza aferentă anului 2020 până la 31 august 2021

APIA: Rentierii agricoli pot obține viza aferentă anului 2020 până la 31 august 2021

Telex » Știri 2 martie, 9:29  

Rentierii agricoli pot depune declarațiile de vizare a cererilor și a documentelor justificative prin mijloace electronice, poștă sau curier pentru obținerea sumei de bani reprezentând renta viageră agricolă aferentă anului 2020, a anunțat Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA). „În contextul actual privind epidemia de Coronavirus pe teritoriul României, Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) informează că, în perioada 01.03 - 31.08.2021, pentru obținerea sumei de bani reprezentând renta viageră agricolă aferentă anului 2020, Centrele județene APIA și al Municipiului București vor proceda la primirea declarațiilor de vizare/a cererilor și a documentelor justificative prin mijloace electronice de comunicații sau poștă/curier. Doar în cazuri excepționale, rentierii care nu au posibilitatea de a transmite electronic documentele se pot prezenta fizic pentru a le depune la Centrele APIA, cu respectarea măsurilor pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de Covid-19”, se menționează într-un comunicat al Agenției citat de Agerpres. Vizarea electronică presupune ca funcționarii Agenției să contacteze telefonic rentierii care au domiciliul în județul corespunzător fiecărui Centru APIA.

Documentele pe care rentierii agricoli trebuie să le prezinte la depunerea declarațiilor de vizare (copie CI/BI/pașaport/contractele de arendare/deciziile de la comisiile de expertiză medicală grad I sau II, decizia pentru limită de vârstă – dacă e cazul, dovadă cont bancar activ, procura notarială ș.a.m.d.) vor fi puse la dispoziția APIA de către rentier/ împuternicit/ mandatar/ curator prin mijloace electronice, poștă/curier.

Potrivit sursei citate, funcționarul de la nivelul Centrului Județean/al Municipiului București certifică conformitatea datelor din documentele transmise către rentier împuternicit/mandatar/ curator prin mijloace electronice, poștă/curier cu datele din copiile existente la dosarul din Centrul APIA, menționând pe Anexă modalitatea de primire a documentelor/ informațiilor.

Cererile de reanalizare a dosarelor de rentă viageră agricolă, cererile moștenitorilor, cererile de modificare date vor fi puse la dispoziția Centrelor APIA prin mijloace electronice sau prin poștă/curier, completând formatul tip conform Anexelor sau printr-o cerere scrisă care va conține informațiile din formatul tip.

În cazul în care se constată că datele declarate de solicitanți nu corespund realității, dreptul de a primi rentă viageră agricolă se suspendă până la data completării dosarului conform prevederilor legale în vigoare.

Plata rentei viagere agricole se efectuează într-o singură rată anuală, până la 30 noiembrie 2021, prin raportarea la cursul mediu de schimb valutar calculat de Banca Națională a României din anul pentru care aceasta se datorează, prin mandat poștal sau virament bancar.

Renta viageră agricolă încetează la data decesului rentierului.

În cazul decesului rentierului, renta datorată acestuia pentru anul 2020 poate fi încasată de moștenitorii săi, cu condiția respectării prevederilor art.8 din Legea 247/2005 Titlu XI, și a depunerii/transmiterii la oricare Centru județean al APIA, respectiv al Municipiului București, până la data limită 15 octombrie 2021, a cererii de moștenitor însoțită de următoarele documente justificative: carnetul de rentier al defunctului (obligatoriu în original), copie a certificatului de deces, copie a actului de succesiune (certificat de moștenitor sau certificat de calitate de moștenitor, certificat de legatar, hotărâre judecătorească de succesiune investită cu formula „definitivă”), copie C.I./pașaport al moștenitorului, împuternicire/declarație notarială din care să reiasă acordul celorlalți moștenitori privind solicitarea și încasarea rentei viagere agricole datorată rentierului (original), extras de cont pe numele moștenitorului.

APIA precizează că pentru persoanele pentru care s-a efectuat plata până la data de 30 noiembrie a anului următor celui pentru care aceasta este datorată, dar care nu au intrat în posesia rentei, procedura de plată se poate relua și după acest termen până la 3 ani de la data-limită anuală de plată, inclusiv în caz de deces, către moștenitorii acestora.

Potrivit datelor APIA, suma plătită către cei 37.532 de rentieri aferentă anului 2019 se ridică la 46,75 milioane de lei.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.