APIA: Vânzările auto din România au crescut cu 6,3%, în primul trimestru din 2019

APIA: Vânzările auto din România au crescut cu 6,3%, în primul trimestru din 2019

Numărul 15-16, 23 apr. - 13 mai 2019  »  Breviar statistic

Vânzările de autovehicule noi, în România, au crescut cu 6,3% în primul trimestru din 2019, comparativ cu aceeași perioadă din anul anterior, până la un volum de 38.253 de unități, reiese din datele publicate de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Autoturisme (APIA), citate de Agerpres. În acest context, analiza de piață arată că, în continuare, pe plan național, vânzările sunt susținute, în principal, de către persoanele juridice, care acoperă 72% din totalul achizițiilor de autoturisme realizate în primele trei luni ale lui 2019. Cu toate acestea, se remarcă faptul că numărul de autoturisme achiziționate de persoanele fizice în aceste prime trei luni (8.606 unități) este cu 2,2% inferior celui din perioada similară a anului trecut (8.799 unități).

La nivelul lunii martie 2019, se consemnează un volum al vânzărilor în scădere cu 8,1% față de luna similară a anului trecut, impactul decalării cu o lună a Programului „Rabla” fiind, probabil, una dintre explicații, precizează APIA. „Cu toate acestea, în primul trimestru al anului 2019 au fost vândute cu 6,3% mai multe autovehicule, pe un volum total de 38.253 unități, din care 31.174 autoturisme, în creștere cu 5,6%, respectiv 7.079 vehicule comerciale (în creștere cu 9,5%)”, se menționează în comunicat.

Topul pe mărci (autoturisme + autovehicule comerciale) este condus de către Dacia - cu 9.008 unități, urmată de către Volkswagen (3.718) și Ford (3.449). Totodată, la autoturisme, ierarhia pe mărci are pe primul loc Dacia, cu 8.218 unități (26,4% cotă de piață, pe un volum în scădere cu 4,3% față de 2018), urmată de Volkswagen - cu 3.230 unități (10,4% cotă de piață), Skoda (2.629 unități și 8,4% din total piață), Ford (2.485 unități și 8% cotă de piață) și Renault (2.428 unități și 7,8% cotă de piață).

Pe tipul de combustibil, primele trei luni ale lui 2019 consemnează un raport favorabil autoturismelor cu motoare pe benzină, care dețin o pondere de 65,8% din total, semnificativ mai mare comparativ cu ponderea pe care o aveau în primele trei luni ale lui 2018, de 54,8%.

În ceea ce privește autoturismele ecologice (electrice și hibride), ponderea acestora continuă să crească, ajungând să dețină, în primele trei luni ale lui 2019, o cotă de piață relativ importantă, respectiv 3,1%. Pe categorii, se înregistrează o creștere de 5% la autoturismele electrice 100% și o scădere de 54,8% la cele plug-in. Pe de altă parte, autoturismele hibride înregistrează un salt de 77,4%.

Raportat la țara de proveniență a autoturismelor, analiza APIA arată că România este prima cu 25,8% din total, apoi Germania - cu 21,9%, Cehia (10,9%), Turcia (9,1%) și Spania (7,5%). În acest context, vânzările de autoturisme din producția autohtonă au scăzut în primul trimestru al anului cu 3,6%, comparativ cu perioada similară din 2018, în timp ce vânzările de autoturisme din import au înregistrat o creștere de 9,1%.

Conform APIA, în privința autoturismelor rulate (în marea lor majoritate nefiscalizate), în primele trei luni ale anului 2019, au fost înmatriculate 110.308 unități, cu 8,6% mai puține decât în 2018, dar și pe structură de vârstă îmbunătățită (cele cu vârstă mai mare de 12 ani înregistrând, pe un volum important, o scădere de 14,9%).

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.