ARMO: Cifra de afaceri din comerțul electronic s-a dublat în ultimii patru ani
Numărul 39, 20-26 oct. 2021 » Conectarea la era digitală
Cifra de afaceri totală generată de sectorul comerțului electronic din România va fi în jurul valorii de 6,9 miliarde de euro în 2021, înregistrându-se o dublare a cifrei de afaceri din comerțul electronic în ultimii patru ani, a afirmat Florinel Chiș, director executiv al ARMO - Asociația Română a Magazinelor Online, care a menționat datele Ecommerce Europe din raportul pe anul 2021, rlatează Agerpres. „Estimările Ecommerce Europe (asociația europeană a comerțului electronic, n.r.) în raportul publicat pentru 2021 arată că cifra de afaceri total generată de sectorul comerțului electronic din România va fi în jurul valorii de 6,9 miliarde de euro. Vedem o dublare a cifrei de afaceri din comerțul electronic din ultimii patru ani, o tendință care face din această situație unul dintre cele mai performate și dinamice sectoare ale economiei românești”, a precizat Florinel Chiș, în cadrul unui eveniment de profil. El a subliniat că, în acest an, mai mult de jumătate dintre utilizatorii români de internet, mai precis 54%, vor cumpăra ceva online, cu aproape un sfert mai mult decât anul trecut.
„Dacă anul trecut comerțul electronic a ținut economia deschisă și în mișcare pe timpul restricțiilor impuse de pandemie, vedem că și anul acesta înregistrăm o creștere robustă, alimentată de un număr tot mai mare de persoane care cumpără online. Pentru prima dată, în 2021, mai mult de jumătate dintre utilizatorii români de internet, mai precis 54%, vor cumpăra ceva online, cu aproape un sfert mai mult decât anul trecut”, a mai spus director executiv ARMO.
La rândul său, Luca Cassetti, secretar general al Ecommerce Europe, a afirmat că pandemia a avut un impact masiv asupra dezvoltărilor din sectorul de retail, iar lockdown-ul a accelerat tranziția verde și digitală a magazinelor. „Dacă privim la evoluția comerțului electronic în 2020, cred că este onest să spunem că 2020 a fost un an excepțional. După cum se poate vedea în raportul nostru recent publicat referitor la comerțul B2C, acest lucru se reflectă și în cifrele de creștere ale sectorului. Creșterea rămâne semnificativă, 10% în 2020 , dar scade ușor comparativ cu 2019, pentru că am avut 14%. Și, desigur, Covid-19 a oferit un impuls semnificativ vânzărilor în comerțul electronic. Mai specific, în ceea ce privește vânzarea bunurilor, pentru că serviciile și turismul au suferit un declin puternic, ceea ce a contribuit la încetinirea creșterii totale a sectorului. Desigur, pandemia a avut un impact masiv asupra dezvoltărilor din sectorul de retail. Lockdown-ul a accelerat tranziția verde și digitală a magazinelor”, a subliniat Luca Cassetti.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Casele au amintiri. O stradă-muzeu în apropierea kilometrului 0 al Capitalei
Începe restaurarea unei bijuterii istorico-arhitecturale, Biblioteca Batthyaneum din Alba Iulia
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național