ARMO: Retailul online din România se află pe un trend de creștere, de 30%, în acest an

ARMO: Retailul online din România se află pe un trend de creștere, de 30%, în acest an

Numărul 29-30, 28 iul.-10 aug. 2020  »  Conectarea la era digitală

Piața de retail online din România se află pe un trend de creștere, de 30%, în acest an, față de 2019, în contextul în care mulți retaileri care aveau operațiuni doar offline s-au mutat în mediul virtual, a declarat, într-o videoconferință de specialitate, Florinel Chiș, director executiv al Asociației Române a Magazinelor Online (ARMO), informează Agerpres. „În momentul acesta putem vedea că sunt categorii care și-au păstrat trendul semnificativ de creștere și sunt categorii care rămân la un nivel scăzut. Dacă la începutul anului perspectiva era de a avea o prognoză destul de pesimistă, adică fără același ritm de creștere pe care l-am avut în anii trecuți, pe măsură ce ne-am mutat în al doilea trimestru s-a putut observa că există creștere, mai ales pe categorii de produse necesare în această perioadă, cu vârf de cerere către produse sanitare, măști, dezinfectanți. S-a creat o piață care înainte era foarte, foarte jos. Dacă ne uităm pe produsele necesare pentru munca de acasă, învățatul de acasă, sunt categorii de produse care au crescut foarte mult. Dacă ne uităm la auto, observăm un impact negativ. Produsele care erau pe un trend de creștere semnificativ au fost afectate puternic în martie-aprilie. Per total, față de estimarea inițială, ne ducem pe un trend crescător, de 30% față de anul trecut, în contextul în care mulți retaileri care aveau operațiuni doar offline s-au mutat spre online pentru a putea acoperi și a-și desfășura activitatea în continuare, mai ales în lunile aprilie și ulterior”, a spus Florinel Chiș.

Reprezentantul ARMO este de părere că România are mult potențial pentru digitalizarea accelerată a afacerilor, însă lucrurile trebuie să se întâmple cât mai repede, în caz contrar „e posibil să treacă și toamna și al doilea val până când vom putea să luăm niște măsuri concrete”.

„În acest moment, lucrurile s-au mai așezat. În același timp este de urmărit și ce se va întâmpla și pe finalul anului, pentru că, în septembrie-octombrie, ar trebui să crească semnificativ volumele de vânzări. Vom monitoriza cu atenție, pentru că există incertitudine. Pe de o parte, nu știm în ce măsură vor exista o serie de restricții, nu știm cum va evolua rata de răspândire (a virusului SARS-CoV-2 – n.r.) și măsurile de protecție luate de autorități, lucruri care vor impacta direct mediul economic. E de urmărit ce se întâmplă și în alte state. Dacă ne uităm, de exemplu, la Statele Unite, o serie de industrii continuă activitatea în mod normal și sunt vârfuri, cum ar fi construcțiile. La noi, lucrurile s-au plafonat în multe direcții. Evident, există mult potențial pentru digitalizarea accelerată a businessurilor care își desfășoară activitatea doar offline și ca urmare se pot orienta mai mult către online, în măsura în care vor avea acces și la finanțări. Este important ca lucrurile să se întâmple cât mai repede, pentru că, dacă urmăm un proces la fel cum a fost până acum, e posibil să treacă și toamna și al doilea val până când vom putea să luăm niște măsuri concrete”, a precizat Florinel Chiș.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.