Articole recomandate

Aspecte juridice, contabile și fiscale privind fuziunea societăților – partea a II-a –

Aspecte juridice, contabile și fiscale privind fuziunea societăților
– partea a II-a –

Expertiza și auditul afacerilor

Corina Graziella Bâtcă-Dumitru

Acest articol își propune să analizeze și să exemplifice principalele aspecte privind fuziunea societăților, pe baza Ordinului ministrului finanțelor publice nr. 897/2015 pentru aprobarea Normelor metodologice privind reflectarea în con­tabilitate a prin­cipalelor operațiuni de fuziune, divizare, dizolvare și lichidare a so­cie­tăților, precum și de retragere sau excludere a unor asociați din cadrul societăților, publicat în Moni­torul Oficial nr. 711 și 711 bis din 22 septembrie 2015.

Nr. 25, 20-26 septembrie 2016


Fiscalitatea operațiunilor corporatiste

Fiscalitatea operațiunilor corporatiste

Expertiza și auditul afacerilor

Dorica Dragoș (COMAN)

Fiscalitatea a avut în toate timpurile o importanță covârșitoare pentru orice societate, constituind suportul financiar care stă la baza dezvoltării acesteia, indiferent de eră, regim politic sau etapă de dezvoltare. Integrarea țării noastre în Uniunea Europeană și transformările produse în România din dorința de armonizare a tuturor domeniilor cu cele din Uniune au afectat și sistemul fiscal din țara noastră, acesta suferind în ultimii ani numeroase modificări și adaptări.

Nr. 25, 20-26 septembrie 2016


Avanpremieră la dezbateri menite să îmbogățească teoria și să eficientizeze practica profesiei contabile

Avanpremieră la dezbateri menite să îmbogățească teoria și să eficientizeze practica profesiei contabile

În pregătirea celui de-al XXI-lea Congres al profesiei contabile

Teodor Brateș

În numerele precedente am informat pe larg cititorii în legătură cu programul și modul de desfășurare a dezbaterilor de la apropiatul Congres al Profesiei Contabile. Dat fiind stadiul avansat al pregătirilor, care implică și concretizarea temelor care vor fi examinate la importantul forum, includem în ediția de față opiniile și precizările moderatorilor la două dintre sesiunile programate, urmând ca în ediția viitoare să ne referim și la celelalte sesiuni.

Nr. 24, 13-19 septembrie 2016


Impactul tehnologiilor informaționale asupra sistemelor de contabilitate

Impactul tehnologiilor informaționale asupra sistemelor de contabilitate

În pregătirea celui de-al XXI-lea Congres al profesiei contabile

Doina Prodan Palade, Florentin-Emil Tanasă

Condițiile economice actuale marcate de progresul impresionant al tehnologiei in­for­mației și utilizarea internetului au schimbat mediul de afaceri. În prezent, cele mai multe probleme de contabilitate și financiare nu pot fi rezolvate fără uti­lizarea noilor tehnologii, cum ar fi calculatoarele, dispozitivele de stocare a datelor, telefoanele, ta­bletele sau alte dispozitive digitale personale.

Nr. 24, 13-19 septembrie 2016


Ce confirmă și ce infirmă creșterea PIB din primul semestru?

Ce confirmă și ce infirmă creșterea PIB din primul semestru?

Comentariul ediției

Teodor Brateș

Sunt convins că profesioniștii contabili au așteptat cu interes ziua de 6 septembrie a.c. deoarece era programată apariția comunicatului oficial al Institutului Național de Statistică (INS) privind datele provizorii referitoare la evoluția PIB în primul semestru al acestui an. Tot în CECCAR Business Magazine am comentat șocul produs de estimarea-semnal de luna trecută. Aproape nimeni nu se aștepta la o creștere economică de 5,2%.

Nr. 24, 13-19 septembrie 2016


„Profesia contabilă a fost, este și va fi pusă în slujba interesului public, spre binele public”

„Profesia contabilă a fost, este și va fi pusă în slujba interesului public, spre binele public”

Cariere. Drumul spre performanță

Alexandra Rizea

Interviu cu ec. Maria Andor, președintele Filialei CECCAR Satu Mare: „Referitor la întrebarea dvs., pornesc de la definiția cuvântului „carieră” – definiție dată de specialiști în materie –, potrivit căreia cariera reprezintă totalitatea profesiilor, meseriilor, ocupațiilor, rolurilor sociale, familiale, funcțiilor, experiențelor de muncă, timpului liber, hobby-urilor. Cu alte cuvinte, este viața însăși.”

Nr. 24, 13-19 septembrie 2016


Formularul 394 – pregătirea informațiilor și raportarea în noul format – partea a II-a –

Formularul 394 – pregătirea informațiilor și raportarea în noul format – partea a II-a –

Expertiza și auditul afacerilor

Nicu Popa

Noile prevederi privind formularul 394 „De­cla­rație informativă privind livrările/pres­tările și achizițiile efectuate pe teritoriul național de persoanele înregistrate în scopuri de TVA” pun contribuabilii într-o situație nu tocmai ușoară. Cantitatea mare de informa­ții ce urmează a fi oferită fiscului prin inter­mediul acestui nou format al declarației 394 poate fi obținută numai prin modi­ficări semnificative ale sistemelor informatice utili­zate, printr-o atenție sporită a opera­torilor de date, care trebuie să respecte noi criterii pentru introducerea documentelor sau prelucrarea informațiilor, și, nu în ultimul rând, printr-un efort mult mai mare necesar pentru culegerea altor date care trebuie raportate.

Nr. 24, 13-19 septembrie 2016



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.