Asigurătorii vor investi semnificativ în sistemele de asistență virtuală a clienților, în următorii trei ani

Asigurătorii vor investi semnificativ în sistemele de asistență virtuală a clienților, în următorii trei ani

Numărul 15-16, 25 aprilie - 8 mai 2017  »  Conectarea la era digitală

Companiile de asigurări vor investi masiv în sistemele de asistență virtuală a clienților, fiind tot mai probabil ca un robot să răspundă întrebărilor clienților, în locul unui angajat, potrivit unui studiu realizat de compania Accenture, transmite Bloomberg, citat de News.ro. Aproximativ două treimi dintre asigurători folosesc deja asistenții virtuali bazați pe inteligența artificială, se arată în raportul firmei de consultanță.

„Se întâmplă destul de rapid. Unul dintre primele servicii care vor fi administrate diferit va fi cel al răspunsurilor de rutină referitoare la statutul facturilor și al solicitărilor de despăgubiri, care în trecut erau asigurate de call-center”, a spus John Cusano, director pentru practici de asigurări al Accenture.

O combinație între presiunea prețurilor și dobânzile foarte scăzute obligă asigurătorii să reducă cheltuielile pentru a-și proteja marjele de profit. Creșterea automatizării este o soluție care satisface în același timp cererea mai mare de produse digitale și care contracarează concurența venită din partea start-up-urilor din sectorul tehnologiei financiare, care oferă, la rândul lor, produse de asigurări.

Companiile de asigurări vor cheltui, în medie, 90 de milioane de dolari pentru tehnologii de inteligență artificială, până în 2020, conform unei cercetări realizate de Tata Consultancy Services. Firma de consultanță în domeniul IT anticipează în studiu că asigurătorii se vor plasa pe locul patru, după telecomunicații (131 milioane dolari), high tech (119 milioane dolari) și sectorul bancar (99 milioane dolari), în funcție de cheltuielile pentru inteligență artificială, până la sfârșitul acestui deceniu.

Comentariile vor fi publicate doar după validarea acestora de către moderator. Nu vor fi publicate comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau la ură, precum și acuzații fără acoperire. Vă mulțumim!


Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.