Asociaţia Magazinelor Online estimează o creştere cu 20% a vânzărilor de Black Friday

Asociația Magazinelor Online estimează o creștere cu 20% a vânzărilor de Black Friday

Telex » Știri 12 noiembrie 2020  

Asociaţia Română a Magazinelor Online (ARMO) estimează că ediţia din acest an a Black Friday va înregistra o creştere medie a vânzărilor cu 20%, comparativ cu 2019. Potrivit unui comunicat al ARMO, citat de Agerpres, acest lucru va avea loc pe fondul creşterii generalizate a consumului în primele nouă luni şi a migrării masive a clienţilor în online, pe toate categoriile de produse. În acest sens, deşi 2020 este cel mai complicat an din perspectivă socială, comerţul electronic a înregistrat o dezvoltare cât pentru doi ani, trend pe care magazinele membre ale ARMO îl anticipează atât de Black Friday, cât şi de perioada sărbătorilor de iarnă de anul acesta.

„Membrii ARMO estimează că vânzările de Black Friday vor creşte cu 20% anul acesta, iar evenimentul se va desfăşura cu precădere în online chiar şi pentru magazinele tradiţionale, care vor livra la distanţă. Magazinele din asociaţie au raportat deja creşteri semnificative pe toate categoriile de produse în ultimele luni, cu excepţia turismului, şi s-au pregătit pentru o cerere substanţial crescută din partea clienţilor”, a spus Florinel Chiş, directorul executiv al ARMO.

În ultimele nouă luni, ca urmare a contextului generat de pandemie, consumatorii şi-au schimbat obiceiurile de cumpărături şi au migrat către mediul online, unii pentru prima dată. Odată expuşi la diversitatea de servicii, produse şi preţuri mai bune, aceştia şi-au modificat radical percepţia legată de comerţul tradiţional, astfel că 50% dintre respondenţii celui mai amplu studiu despre comportamentul digital al societăţii, Global Web Index, au confirmat că inclusiv după trecerea crizei vor opta pentru cumpărături online, în timp ce 40% au decis că vor utiliza plăţile digitale.

Eforturile magazinelor online, precum şi apetenţa clienţilor pentru această nouă experienţă de cumpărături, sunt confirmate şi de statisticile oficiale ale Institutului Naţional de Statistică (INS): consumul privat (principala componentă a PIB) a crescut constant în primele nouă luni, atât în sectorul alimentar (+5,8%), cât şi în cel non-alimentar (+3,9%). În septembrie, creşterea medie este şi mai mare. Consumatorii şi-au mutat bugetele de călătorii sau de vacanţe în investiţii pentru propria locuinţă, de la renovări complete până la mici produse de mobilier, care să le uşureze procesul de telemuncă.

„În acest context, este un moment istoric, pentru că este primul an când Black Friday şi sărbătorile de iarnă vor avea loc preponderent în online, iar comercianţii din România sunt pregătiţi pentru a răspunde tuturor aşteptărilor clienţilor, care s-au modificat substanţial odată cu adoptarea unui comportament de consum digital”, a afirmat Chiş.

De altfel, PayU România se aşteaptă ca această ediţie de Black Friday să aducă o creştere spectaculoasă a plăţilor online, la nivelul pieţei urmând să fie tranzacţionate aproximativ 1,4 milioane de operaţiuni, în valoare de 764 de milioane de lei, mai mult decât dublu faţă de anul trecut. Estimările procesatorului de plăţi mai arată o creştere cu 65% a valorii coşului de cumpărături plătite în rate, în timp ce jumătate dintre operaţiuni vor fi realizate cu plata cu un singur click.

În funcţie de sectorul în care activează, magazinele online se aşteaptă la creşteri de la 20% (în cazul electro-IT) până la 80% (în cazul fashion, produse home&deco, jucării).

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.