Aspirațiile tinerilor vs. oferta angajatorilor

Aspirațiile tinerilor vs. oferta angajatorilor

Numărul 11, 27 mar. - 2 apr. 2018  »  Eveniment

Alexandra Rizea

Condițiile meteo n-au fost favorabile pentru toți cei interesați de asigurarea succesului unei manifestări de amploarea Târgului Angajatori de TOP deschis la Sala Palatului din Capitală. Chiar dacă numărul celor aflați în căutarea unui loc de muncă – fie la început de carieră, fie din dorința firească de a avea un job cât mai bun, din multe puncte de vedere – nu a fost cel preconizat de organizatori, mii de tineri, în pofida vremii, s-au aflat la amintitul târg. 130 de companii naționale și internaționale au oferit peste 6.000 de locuri de muncă. Cele mai multe au fost deosebit de atractive deoarece, pe lângă avantajele salariale (criteriul principal în opțiunile tinerilor), firmele ofertante au prezentat numeroase oportunități certe pentru cariere de succes, oportunități consonante cu aspirațiile solicitanților. S-a stabilit, astfel, un anumit echilibru între cerere și ofertă, în special în privința domeniilor de activitate care înregistrează deficite semnificative la capitolul angajați și care, totodată, prezintă mai multă atracție pentru actualele generații de tineri.

O primă evaluare a ierarhizării acestor domenii situează pe primele locuri finanțele și contabilitatea, IT, ingineria din sectoarele cu înaltă tehnologie, consultanța și resursele umane. Orientarea spre locurile de muncă din respectivele domenii tinde să fie „în pas cu timpurile pe care le trăim”. Pe de-o parte, se dovedește că anumite segmente ale învățământului s-au orientat mai pronunțat spre cerințele pieței muncii, iar, pe de altă parte, angajatorii au însoțit ofertele lor cu măsuri stimulative pentru tinerii care doresc să fie performanți în profesie.

Este, de asemenea, interesant de remarcat că majoritatea companiilor a rezervat două treimi din locurile de muncă proaspeților absolvenți, celor care n-au fost până acum angajați „cu carte de muncă”. Lor li se oferă șansa de a beneficia, din start, de un salariu și de un mediu de muncă la standardele din țările dezvoltate, ceea ce contează foarte mult la început de carieră. Bineînțeles, trebuie să confirme, într-un timp rezonabil, că au meritat „cecul în alb”. Restul de o treime a rezervat aspiranților un job la care se impun unul sau mai mulți ani de experiență practică.

Tot cerințele pieței muncii au determinat creșterea ponderii ofertei pentru candidații dispuși să se relocheze în afara Bucureștiului, oferta conținând numeroase facilități și avantaje, inclusiv consiliere gratuită în vederea adaptării rapide la noile exigențe profesionale.

Într-un anumit sens, Târgul Angajatori de TOP a oferit o „oglindă” a pieței muncii din România, elementul cel mai important constituindu-l identificarea deficitului de tineri calificați, în special în domeniile care au cea mai mare nevoie de completarea numărului de angajați cu un grad de pregătire la nivelul cerințelor societății bazate pe cunoaștere și erei digitale. Este de anticipat că firmele participante la târg vor da și mai puternic „tonul” pentru ansamblul angajărilor în perioada următoare, oferind, totodată, repere importante pentru adaptarea învățământului la exigențele pieței muncii într-o perspectivă tot mai largă, cu viziunea strategică pe măsură.




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.