Barometru: 7 din 10 antreprenori se tem că al treilea val al pandemiei le-ar putea bloca din nou activitatea
Numărul 4, 2-8 feb. 2021 » Analize și sinteze
P
„Până să vorbim de revenirea economică, 62% dintre cei intervievați se tem că situația se va înrăutăți din punct de vedere epidemiologic și numai 15% văd perspectivele într-o notă optimistă. Principala temere este legată de impunerea unor noi restricții care ar afecta mediul de afaceri, menționată de 72% dintre respondenți. Pe lista provocărilor se mai află, în prim-plan, creșterea prețurilor, amintită de 43% dintre cei chestionați, accentuarea blocajului financiar (29%), scăderea vânzărilor (21%) și plata obligațiilor (taxe, impozite, rate bancare, leasinguri etc.), amintită de 19%”, arată barometrul realizat de Frames, la comanda Asociației Patronale „Protejăm România”.
Oamenii de afaceri privesc cu îngrijorare modul în care românii au început să trateze pericolul COVID. Astfel, 58% dintre respondenți afirmă că, pe fondul vaccinării, văd o relaxare în rândul românilor, fapt care riscă să conducă la o creștere a numărului de infectări.
„Campania de vaccinare a adus un plus de încredere privind perspectivele depășirii pandemiei, însă, din păcate, a influențat și comportamentul preventiv al oamenilor. În multe instituții/firme, măsurile de protecție s-au relaxat prematur. Purtarea măștii, utilizarea dezinfectanților și distanțarea socială trebuie să continue, indiferent de dinamica vaccinării”, arată concluziile barometrului.
Întrebați ce măsuri au luat pentru a se proteja împotriva pericolului COVID, cei mai mulți dintre respondenți au menționat purtarea măștii de protecție (92%), folosirea dezinfectanților (67%), reorganizarea spațiilor de lucru (52%) și folosirea unor instrumente de monitorizare a temperaturii (32%).
Pe de altă parte, barometrul arată că 73% dintre antreprenorii chestionați spun că nu au nicio garanție că măsurile de protecție sanitară pe care le-au implementat sunt cele cu adevărat eficiente.
Barometrul Mediul de afaceri, în contextul COVID – ediția a II-a a fost realizat în perioada 14-20 ianuarie 2021, prin chestionare online, telefonic și e-mail, pe un eșantion reprezentativ de 230 de firme din diverse domenii de activitate, de la comerț la servicii financiare, HORECA, agricultură, energie, confecții, IT etc. La barometru au răspuns, în total, 1.117 persoane. Profilul respondenților a fost reprezentat de antreprenori, manageri de companii, middle și top management, 58% bărbați și 42% femei, cu o vârstă medie de 45 de ani.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Cartea pentru copii, de la „Cenușăreasă” la podiumul premianților
Monumentele istorice, comori pentru eternitate
La MNAR, filmul de artă este la el acasă
România devine un hub cultural-artistic atestat și de un important festival cinematografic
Lectura, ca mod de viață atestat și de o stație de metrou
Corul Madrigal. Concerte ale valorilor muzicale la superlativ
Expozițiile, gazde primitoare pentru arte și profesii
Voluntariatul, act de voință în sprijinul culturii și artei