Bloomberg: Combustibilul de avion este atât de ieftin încât este utilizat şi de nave maritime

Bloomberg: Combustibilul de avion este atât de ieftin încât este utilizat și de nave maritime

Telex » Știri 22 septembrie, 9:23  

Kerosenul utilizat de avioanele de pasageri este, în nod normal, unul dintre cele mai scumpe produse petroliere, însă, din cauza coronavirusului, a devenit un component care este adăugat în combustibilul mai ieftin utilizat de navele maritime, transmite Bloomberg, citată de Agerpres. Această modificare care în urmă cu un an era de neconceput reflectă dispariția cererii de combustibil din partea industriei aeronautice, ca urmare a pandemiei de Covid-19. Și având în vedere estimările Asociației Internaționale de Transportat Aerian (IATA), conform cărora călătoriile cu avionul nu vor reveni la nivelul de dinaintea crizei până în 2024, ar putea deveni o caracteristică normală a pieței de combustibili pentru ceva vreme.

„Numai într-o situație în care economia este într-o gravă criză vedem cum componente mai scumpe se îndreaptă direct spre combustibilul cu nivel scăzut de sulf (VLSFO)”, subliniază Eugene Lindell, analist șef la firma de consultanță JBC Energy GmbH.

Datele colectate de Bloomberg arată că pe piața din Singapore prețul combustibilului de avion a scăzut de la peste 70 de dolari per baril în ianuarie la aproape 20 de dolari în mai, pentru ca în prezent să își revină la aproximativ 41 de dolari. În paralel, prețurile bunker la combustibilul cu nivel scăzut de sulf (VLSFO) sunt în prezent cu 54% mai mici decât erau la finele anului trecut.

Declinul cererii pentru combustibili destinați aviației și transportului rutier generează o ofertă mai mare de componente care pot fi amestecate în combustibilul pentru shipping, declara săptămâna trecută directorul International Bunker Industry Association, Unni Einemo.

Însă chiar dacă utilizarea de kerosen poate scădea prețurile pentru industria de shipping, adăugarea acestuia în combustibilul utilizat de nave poate crea unele probleme. Utilizarea unei cantități prea mari de kerosen poate coborî temperatura la care combustibilul utilizat de nave se aprinde, ceea ce reprezintă un risc serios pentru nave.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)

Comentariile vor fi publicate doar după validarea acestora de către moderator. Nu vor fi publicate comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau la ură, precum și acuzații fără acoperire. Vă mulțumim!


Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.