
Bulgaria, Ungaria, Croația, România și Letonia, pe ultimele locuri în UE în ceea ce privește consumul și PIB-ul pe locuitor, în 2017
Numărul 49-50, 18 dec. 2018 - 14 ian. 2019 » Breviar statistic
Bulgaria, Ungaria, Croația, România și Letonia au avut anul trecut cel mai mic consum individual efectiv (AIC) pe locuitor exprimat în paritatea puterii de cumpărare standard (PPS), potrivit datelor publicate de Oficiul European de Statistică (Eurostat), citate de Agerpres. Situația este asemănătoare în ceea ce privește Produsul Intern Brut pe locuitor exprimat în paritatea puterii de cumpărare standard (PPS), țările respective fiind la aproape jumătate față de media înregistrată în restul statelor membre.
În 2017, în Uniunea Europeană, consumul individual efectiv (AIC) pe locuitor exprimat în PPS a variat de la 54% din media din UE în cazul Bulgariei, 62% în cazul Ungariei și Croației și 68% în cazul României și Letoniei, până la 132% în cazul Luxemburgului.
Totuși, se observă o creștere clară în cazul României (68% din media UE în 2017 comparativ cu 58% în 2015), Lituaniei (88% față de 83%) și Cehiei (82% față de 78%). Cele mai semnificative scăderi sunt în Luxemburg (132% din media UE în 2017 comparativ cu 140% în 2015), Austria (117% față de 121%), Olanda (111% față de 115%) și Suedia (109% față de 113%).
În ceea ce privește PIB-ul pe locuitor în 2017, indicatorul a variat de la 49% din media din UE în cazul Bulgariei, 62% în cazul Croației, 63% în cazul României, 67% în cazul Letoniei și 68% în cazul Ungariei, până la 253% din media din UE în Luxemburg. Se remarcă o creștere clară în cazul României, de la 56% din media UE în 2015 la 59% în 2016 și 63% în 2017.
Sub egida UNESCO, valorile culturii românești se bucură în lume de o tot mai largă recunoaștere
Capodopere ale lui Picasso și Dali strălucesc pe firmamentul cultural românesc
Radiodifuziunea Română la a 95-a aniversare; un serviciu public pentru milioane de ascultători
Un Barometru „oglindă” al dinamicii consumului cultural
Bani pentru cultură, generatori de valoare adăugată la scară locală și națională
Săptămâna Teatrului Tânăr, o probă de „anduranță” a tradiției și inovației artistice
KINOdiseea de la București, o „călătorie” fascinantă în lumea filmului
Festivalul „George Enescu”, un brand național consacrat absolut la scară mondială