Cătălin Drulă: Introducerea taxării pe kilometru pentru transportul rutier greu, spre sfârșitul anului 2023

Cătălin Drulă: Introducerea taxării pe kilometru pentru transportul rutier greu, spre sfârșitul anului 2023

Telex » Știri 9 iunie, 10:17  

Transportul rutier greu va fi taxat în funcție de kilometri parcurși, începând probabil de la finalul anului 2023, ca parte a condițiilor de reformă pentru aprobarea Planului Național de Redresare și Reziliență, a declarat, la un post de televiziune, ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Cătălin Drulă, citat de Agerpres. „E vorba de ceva destul de firesc în toată Europa: în ceea ce privește traficul greu, mașinile de peste 7,5 tone: camioane, tiruri, autocare și așa mai departe, în aproape toată Europa, dacă nu mă înșel în 23 din 27 de state membre, se taxează folosirea rețelelor de drumuri naționale, de autostrăzi, nu pe timp, ca în România, unde cumpărăm o vignetă care e valabilă o zi, o săptămână, o lună, un an, ci pe distanța parcursă. Chiar și țările de lângă noi - Bulgaria, Ungaria, Austria, folosesc deja acest sistem. E vorba ca și noi să facem această trecere, pentru traficul greu”, a afirmat Cătălin Drulă.

Ministrul a explicat că acest nou sistem de taxare nu se va aplica mașinilor personale de mici dimensiuni: „Pentru mașini mici rămâne acea vignetă, valabilă pe timp, sistemul de acum. Așa e și în Austria, pentru mașini mici se plătește vigneta austriacă, traficul greu plătește la distanță parcursă. Sunt diverse metode și sisteme. Unele implică un sistem montat la bordul camionului, altele sunt bazate pe camere care recunosc numerele de înmatriculare, fiecare țară folosește un sistem diferit. E vorba de a ne alinia acestei tendințe de taxare europeană, ceea ce permite o taxare mai corectă și a utilizării, și a poluării cauzate, permite să avem o competiție mai echilibrată între traficul feroviar și cel rutier”, a menționat oficialul.

Ministrul Transporturilor a susținut că vor avea loc consultări ample cu companiile de transport, inclusiv în legătură cu nivelul noi taxe. „(Transportatorii, n.r.) să se aștepte în primul rând că lucrurile astea nu se vor întâmpla peste noapte. Colegii de la Ministerul Fondurilor Europene au datele exacte, dar cred că este vorba de anul 2023, spre sfârșit, pentru introducerea acestui sistem. Vom avea o consultare cu industria. Din ce am tatonat personal, nu există o opoziție, ba chiar unora le convine: când camionagii au vinieta cumpărată pe timp, sunt tentați să folosească cât mai mult acest timp, pentru că îl plătești oricum, iar pentru mulți e mai avantajos acest sistem al taxării la distanță. Vom avea consultări ample, inclusiv referitor la nivelul acestei taxe, dar aici a fost și una din condiții, PNRR-urile statelor membre sunt condiționate de reforme, deci este un plan de recuperare după pandemie condiționat de reforme, ori una dintre reforme a fost să taxăm mai corect pe cei care poluează, să avem un raport mai corect între feroviar, care e un mod de transport mai puțin poluant, și rutier, și până la urmă e o obligație pe care o avem ca stat membru - să introducem acest sistem de taxare”, a adăugat Cătălin Drulă.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.