Cătălin Drulă: La sfârșitul anului viitor, Podul de la Brăila se va deschide împreună cu 10 kilometri din drumurile de legătură

Cătălin Drulă: La sfârșitul anului viitor, Podul de la Brăila se va deschide împreună cu 10 kilometri din drumurile de legătură

Telex » Știri 31 mai 2021  

În perioada 31 mai – 19 iunie a.c., lucrările de ridicare și montare a cablurilor la pod afectează parțial navigația pe Dunăre

Autorizația de construire pentru ultimii 15 kilometri de drumuri de legătură cu Podul de la Brăila a fost emisă, iar la sfârșitul anului viitor podul va fi dat în trafic, a scris, pe Facebook, ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Cătălin Drulă, citat de Agerpres. „A fost emisă autorizația de construire pentru ultimii 15 km de drumuri de legătură cu Podul de la Brăila. Primii 6 km fuseseră autorizați pe data de 4 martie. La început de mandat spuneam că, din cauza întârzierilor din trecut, exista riscul ca Podul de la Brăila să rămână muzeu. Începuse construcția podului, dar drumurile de legătură nu fuseseră începute în același timp și nu aveau nici măcar autorizație de construire. Am mai spus și că ne vom lupta ca să nu se întâmple acest scenariu nefericit. Acum am făcut un mare pas către evitarea scenariului «muzeu», prin emiterea autorizației de construire pentru cei 15 km de drum nou, care fac parte din această investiție, pe baza documentației tehnice la care a lucrat constructorul în aceste luni”, a notat Cătălin Drulă.

Ministrul a dat asigurări că podul nu va rămâne „muzeu”: „Și o veste foarte bună: avem promisiunea constructorului că podul nu va rămâne «muzeu». La sfârșitul anului viitor, podul se va deschide împreună cu 10 km din drumurile de legătură, respectiv relația Brăila - DN 22 (Smârdan - Măcin), astfel încât podul să poată fi deschis traficului din prima zi. Acum așteptăm ca firma de construcții să se apuce în forță de lucrările la drumurile de legătură”, a spus el.

Totodată, ministrul a amintit că zilele trecute a început ridicarea platformei de lucru a Podului suspendat de la Brăila. „Operațiunea va dura două luni și jumătate, urmând să fie ridicate cele două cabluri principale de oțel peste pod, care vor susține tablierul. Cablurile cântăresc împreună circa 6.700 de tone, iar fiecare dintre ele are o lungime de 2 km. Podul de la Brăila va avea o deschidere centrală de 1.120 de metri și o lungime totală de 2 km”, a adăugat Cătălin Drulă.

La rândul său, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat, printr-un comunicat, că la finalul săptămânii trecute a fost emisă autorizația de construire pentru 15,17 km din drumurile de legătură cu Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila și astfel antreprenorul are autorizație de construire pentru realizarea întregului proiect în lungime de 23,46 km. „Podul suspendat va avea o lungime totală de de 1.974,30 metri, o deschidere centrală de 1.120 metri și două deschideri laterale de 489,65 și 364,65 metri. Gabaritul pe verticală al podului va fi de 38 de metri de la nivelul de inundații maxim, îndeplinind astfel criteriile de navigație pe Dunăre”, susțin reprezentanții CNAIR.

Potrivit sursei citate, sistemul de suspendare cuprinde un cablu principal și tiranți verticali de legatură între tablier și cablul principal, iar blocurile de ancorare sunt integrate în teren și sunt localizate în afara digurilor Dunării.

Podul suspendat va fi poziționat între km 4+596,10 și km 6+570,52, pe drumul principal Brăila-Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunărea (kilometraj pe Dunăre, măsurat de la Sulina).

Licitația pentru realizarea Podului suspendat peste Dunăre, cea mai mare lucrare de infrastructură din România din ultimii 30 de ani, a fost câștigată, în ianuarie 2018, de asocierea a două firme  – una din Italia și cealaltă din Japonia, iar contractul prevede ca lucrarea să se finalizeze în 2023, în condițiile în care 18 luni sunt alocate pentru proiectare, iar 36 de luni pentru execuție.

Pentru acest obiectiv au fost alocate fonduri nerambursabile în valoare de aproximativ 363 milioane euro, din Fondul European de Dezvoltare Regională, bani care vor fi folosiți atât pentru construirea podului, cât și pentru realizarea unei rețele de drumuri de 23 kilometri, care vor face legătura cu podul.

La momentul finalizării, va fi al treilea pod din Europa din punctul de vedere al deschiderii centrale și al lungimii.

Lățimea totală va fi 31 de metri și va cuprinde patru benzi de circulație a câte 3,50 metri lățime fiecare, patru benzi de încadrare a câte 0,5 metri lățime fiecare, două acostamente de 1,50 metri lățime și o zonă mediană cu lățimea de 3 metri. La acestea se adaugă, de o parte și de alta, două benzi adiționale pentru trafic pietonal, biciclete și întreținere, trotuarele urmând să aibă 2,80 metri fiecare.

***

CNAIR: Lucrările de ridicare și montare a cablurilor la Podul suspendat de la Brăila afectează parțial navigația pe Dunăre

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) anunță că, în perioada 31 mai – 19 iunie 2021, de luni până sâmbătă în intervalele orare 08:00 – 11:00 și 13:00-16:00, este interzisă navigația pe Dunăre în zona lucrărilor Podului suspendat de la Brăila pentru toate navele, convoaiele și ambarcațiunile de orice tip. „Aceste restricții de navigație pe Dunăre, instituite prin avizul emis de Aministrația Fluvială a Dunării de Jos RA Galați, sunt necesare pentru demararea lucrărilor de ridicare și montare a cablurilor pasarelelor provizorii pe deschiderea principală. Zonele de ancoraj pentru navigația în amonte și aval sunt cele stabilite prin Avizul către navigatori nr.33 din 25 noiembrie 2020, emis de Căpitănia Zonală Galați”, precizează CNAIR.

(Sursa foto: www.facebook.com/PodBraila)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.