Cătălin Drulă: Magistrala 5 de metrou, axa est-vest, ar putea avea o încărcare de călători de 10 ori mai mare decât M6 Băneasa-Aeroport

Cătălin Drulă: Magistrala 5 de metrou, axa est-vest, ar putea avea o încărcare de călători de 10 ori mai mare decât M6 Băneasa-Aeroport

Telex » Știri 22 februarie 2021  

Segmentul magistralei de metrou M6 dintre Băneasa și Aeroportul Henri Coandă se află într-un proces de reevaluare la Ministerul Transporturilor, în contextul în care magistrala M5, pe axa de est-vest a orașului, ar putea avea o încărcare de călători de 10 ori mai mare, a declarat, la un eveniment, ministrul Transportului și Infrastructurii, Cătălin Drulă, citat de Agerpres. „Sunt niște semne de întrebare în legătură cu această investiție (M6 Băneasa-Aeroport, n.r.), pe care o reevaluăm, și în contextul în care o magistrală de metrou, odată construită, are niște costuri foarte mari asociate și ele trebuie să fie acoperite cu un trafic mare de călători, iar în București sunt nevoi foarte mari de metrou pe niște magistrale care ar avea o încărcare poate și de 10 ori mai mare. Mă refer, de exemplu, la magistrala M5, axa est-vest a Bucureștiului, și la magistrala M4, axa nord-sud decalată față de centrul orașului spre vest”, a menționat Cătălin Drulă.

El a explicat că trenul de la Gara de Nord către aeroport, la terminalul actual, face 20 de minute, iar metroul ar face 35 de minute, cu 14 opriri, și nici nu ar ajunge până la noul terminal al aeroportului. „Magistrala M6 se face și se va face cel puțin până la sectorul 1, faza 1, până la centrul Băneasa. Despre sectorul care vine de la Băneasa până la aeroport, suntem într-un proces de reevaluare la nivelul ministerului, pentru că trebuie să vedem exact fezabilitatea proiectului, dacă forma actuală este cea mai bună, pentru că vom avea un nou terminal care va prelua, conform studiului de fezabilitate din 2008, întreg traficul aeroportului, va fi undeva la 3 kilometri în partea cealaltă a pistelor, deci nu în terminalul 1, iar metroul, așa cum este proiectat până în prezent, nu se leagă de acel terminal. Deci, iată o primă problemă care ar trebui rezolvată astfel încât chiar să fie folosit și să fie util. Vă reamintesc că avem aici un tren, sunt 72 de trenuri pe zi pe această rută, este chiar la ieșirea din terminal, care face 24 de minute până în Gara de Nord, iar în sens invers e mai rapid, sunt 20 de minute. În momentul în care avem un tren care face 20 de minute, metroul, așa cum e proiectat, ar face 35 de minute și s-ar opri de 14 ori și nu ar duce la noul terminal”, a afirmat ministrul.



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.