Cătălin Drulă: Sectorul A13 Braşov-Făgăraş a fost abandonat undeva în sertare de 10 ani şi aş vrea să îl scoatem de acolo şi să îl facem

Cătălin Drulă: Sectorul A13 Brașov-Făgăraș a fost abandonat undeva în sertare de 10 ani și aș vrea să îl scoatem de acolo și să îl facem

Telex » Știri 18 ianuarie, 9:16  

Tronsonul de autostradă Brașov-Făgăraș, continuarea autostrăzii A4 în sudul litoralului, până la Olimp, și extinderea Magistralei 5 de metrou până la Pantelimon sunt trei proiecte importante pentru actualul ministru al Transporturilor și Infrastructurii, Cătălin Drulă, pe care le-a scos „de la sertar”, relatează Agerpres. „Sectorul A13 Brașov-Făgăraș a făcut parte din Autostrada Transilvania și a fost cumva abandonat undeva în sertare de 10 ani și aș vrea să-l scoatem de acolo și să îl facem, pentru că traficul cere acest sector și ajută și Moldova, ajută și zona Brașovului, ajută și zona de sud a țării. Este un coridor important de conectare. Am spus doar Brașov-Făgăraș, pentru că Sibiu-Făgăraș este deja aproape finalizat, studiul de fezabilitate este în derulare de 5 ani și acolo lucrurile sunt mai avansate”, a afirmat, într-o conferință de presă, Cătălin Drulă, într-o conferință de presă.

Un alt proiect care va fi lansat este continuarea autostrăzii A4 în sudul litoralului. „Alt proiect este continuarea autostrăzii A4 în sudul litoralului, adică acea autostradă care merge de la nord la sud, ca ocolitoare a Constanței, să continue peste canalul Dunăre-Marea Neagră, să treacă pe la vest de Lacul Techirghiol și să ajungă, cel puțin în prima fază, până undeva în zona Olimp, un bypass al stațiunilor aglomerate. Avem în fază avansată un studiu de fezabilitate acolo. Numele nu e foarte clar la ce se referă. Se numește «Alternativa Techirghiol», e ce v-am spus eu acum. E un obiectiv important pentru noi și vom urmări să lansăm acest proiect pentru că are beneficii importante și trebuie construit”, a susținut ministrul.

Pentru Capitală, ministrul consideră că prioritară este continuarea magistralei de metrou M5 până în Pantelimon, astfel urmând să se mai descongestioneze traficul de suprafață. „În ceea ce privește rețeaua de metrou, cea mai importantă linie (…) este, după mine, în termeni de linie de metrou, continuarea M5 de la Eroilor spre centrul Capitalei, la Universitate și de acolo la Iancului-Pantelimon. Această magistrală est-vest care traversează Capitala, similară magistralei existente M2, care este de la nord la sud, deci este cealaltă axă, ar ajuta enorm în termeni de trafic, care să meargă în subteran și să descongestionăm ce-i la suprafață. Deci, aș vrea să facem o reprioritizare a proiectelor, să nu construim linii de metrou în zone unde traficul este mai mic, unde densitatea populației este mai scăzută și să facem liniile care sunt cele mai importante pentru oraș. În 2016 se vorbea despre M5 că e pe cale să fie lansată, tot așa pe cale să fie lansată e și în 2021, dar eu chiar vreau să fie lansată”, a explicat el.

Aceste trei proiecte, a menționat Cătălin Drulă, sunt importante și le consider proiecte noi.

Autostrada A4 este Centura ocolitoare a orașului Constanța, realizată în regim de autostradă. Aceasta este deschisă integral și se intenționează prelungirea ei până la granița sudică a României cu Bulgaria.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)

Comentariile vor fi publicate doar după validarea acestora de către moderator. Nu vor fi publicate comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau la ură, precum și acuzații fără acoperire. Vă mulțumim!


Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.