Cătălin Drulă: Sectorul A13 Braşov-Făgăraş a fost abandonat undeva în sertare de 10 ani şi aş vrea să îl scoatem de acolo şi să îl facem

Cătălin Drulă: Sectorul A13 Brașov-Făgăraș a fost abandonat undeva în sertare de 10 ani și aș vrea să îl scoatem de acolo și să îl facem

Telex » Știri 18 ianuarie 2021  

Tronsonul de autostradă Braşov-Făgăraş, continuarea autostrăzii A4 în sudul litoralului, până la Olimp, şi extinderea Magistralei 5 de metrou până la Pantelimon sunt trei proiecte importante pentru actualul ministru al Transporturilor şi Infrastructurii, Cătălin Drulă, pe care le-a scos „de la sertar”, relatează Agerpres. „Sectorul A13 Braşov-Făgăraş a făcut parte din Autostrada Transilvania şi a fost cumva abandonat undeva în sertare de 10 ani şi aş vrea să-l scoatem de acolo şi să îl facem, pentru că traficul cere acest sector şi ajută şi Moldova, ajută şi zona Braşovului, ajută şi zona de sud a ţării. Este un coridor important de conectare. Am spus doar Braşov-Făgăraş, pentru că Sibiu-Făgăraş este deja aproape finalizat, studiul de fezabilitate este în derulare de 5 ani şi acolo lucrurile sunt mai avansate”, a afirmat, într-o conferinţă de presă, Cătălin Drulă, într-o conferinţă de presă.

Un alt proiect care va fi lansat este continuarea autostrăzii A4 în sudul litoralului. „Alt proiect este continuarea autostrăzii A4 în sudul litoralului, adică acea autostradă care merge de la nord la sud, ca ocolitoare a Constanţei, să continue peste canalul Dunăre-Marea Neagră, să treacă pe la vest de Lacul Techirghiol şi să ajungă, cel puţin în prima fază, până undeva în zona Olimp, un bypass al staţiunilor aglomerate. Avem în fază avansată un studiu de fezabilitate acolo. Numele nu e foarte clar la ce se referă. Se numeşte «Alternativa Techirghiol», e ce v-am spus eu acum. E un obiectiv important pentru noi şi vom urmări să lansăm acest proiect pentru că are beneficii importante şi trebuie construit”, a susţinut ministrul.

Pentru Capitală, ministrul consideră că prioritară este continuarea magistralei de metrou M5 până în Pantelimon, astfel urmând să se mai descongestioneze traficul de suprafaţă. „În ceea ce priveşte reţeaua de metrou, cea mai importantă linie (…) este, după mine, în termeni de linie de metrou, continuarea M5 de la Eroilor spre centrul Capitalei, la Universitate şi de acolo la Iancului-Pantelimon. Această magistrală est-vest care traversează Capitala, similară magistralei existente M2, care este de la nord la sud, deci este cealaltă axă, ar ajuta enorm în termeni de trafic, care să meargă în subteran şi să descongestionăm ce-i la suprafaţă. Deci, aş vrea să facem o reprioritizare a proiectelor, să nu construim linii de metrou în zone unde traficul este mai mic, unde densitatea populaţiei este mai scăzută şi să facem liniile care sunt cele mai importante pentru oraş. În 2016 se vorbea despre M5 că e pe cale să fie lansată, tot aşa pe cale să fie lansată e şi în 2021, dar eu chiar vreau să fie lansată”, a explicat el.

Aceste trei proiecte, a menţionat Cătălin Drulă, sunt importante şi le consider proiecte noi.

Autostrada A4 este Centura ocolitoare a oraşului Constanţa, realizată în regim de autostradă. Aceasta este deschisă integral şi se intenţionează prelungirea ei până la graniţa sudică a României cu Bulgaria.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.