CECCAR » articole

Studiu de caz privind prezentarea situațiilor financiare în perioada comunistă și în prezent (I)

Studiu de caz privind prezentarea situațiilor financiare în perioada comunistă și în prezent (I)

Expertiza și auditul afacerilor

CECCAR

Având ca referință concepte teoretice corespunzătoare ambelor perioade analizate, respectiv cea comunistăși cea actuală, în acest articol vom studia principalele diferențe dintre modul de prezentare asituațiilor financiare în România în perioada comunismului față de prezent. Vom analiza astfel diferențeleși asemănările dintre cele două perioade, formulând în final o concluzie care să înglobeze gradulși direcția de evoluție a prezentării situațiilor financiare în țara noastră.

Nr. 10, 17-23 martie 2020


Regimul fiscal al organizațiilor nonprofit

Regimul fiscal al organizațiilor nonprofit

Expertiza și auditul afacerilor

CECCAR

Având în vedere obligația organizațiilor nonprofit de a declara anual impozitul pe profit și luând în considerare faptul că în prezent foarte multe entități de acest fel realizează, pe lângă veniturile neimpozabile, și venituri impozabile, se impune să aplicăm corect regulile speciale de impozitare, să respectăm etapele de calcul al rezultatului fiscal, prevăzute în Normele metodologice de aplicare a Codului fiscal, și să cunoaștem care sunt obligațiile declarative. De asemenea, în situația primirii de sponsorizări, dacă organizația nonprofit se înscrie în registrul entităților pentru care se acordă deduceri fiscale, contribuabilul care a efectuat sponsorizarea poate să scadă din impozitul pe profit suma aferentă acesteia.

Nr. 10, 17-23 martie 2020


Regimul contabil și fiscal privind sponsorizarea

Regimul contabil și fiscal privind sponsorizarea

Expertiza și auditul afacerilor

CECCAR

În acest articol ne propunem să prezentăm tratamentul contabil și fiscal privind sponsorizarea, cel din urmă din punctul de vedere al impozitului pe profit, al impozitului pe veniturile microîntreprinderilor și al impozitului pe veniturile persoanelor fizice autorizate, întreprinderilor individuale și întreprinderilor familiale. În partea finală redăm implicațiile în ceea ce privește taxa pe valoarea adăugată în situația în care sponsorizarea se efectuează în bunuri.

Nr. 9, 10-16 martie 2020


Modelul COSO al controlului intern (II)

Modelul COSO al controlului intern (II)

Expertiza și auditul afacerilor

CECCAR

Scopul principal al controlului intern este de a furniza o asigurare rezonabilă cu privire la atingerea obiectivelor generale ale entității (societate comercială sau nu). O condiție de bază a unui control intern eficace este să existe obiective stabilite clar de conducerea companiei.
La nivel internațional sunt larg recunoscute două modele de control intern: modelul COSO și modelul COCO. În articolul de față îl vom prezenta pe primul dintre acestea.

Nr. 9, 10-16 martie 2020


Modelul COSO al controlului intern (I)

Modelul COSO al controlului intern (I)

Expertiza și auditul afacerilor

CECCAR

The main purpose of internal control is to provide reasonable assurance regarding the achievement of the entity’s general objectives (regardless of whether the entity is a trading company or not). A core prerequisite of an effective internal control is to have clear objectives set by the company’s management. Two internal control models have gained international recognition: the COSO Model and the CoCo Model. This article discusses the former. 

Nr. 8, 3-9 martie 2020


Povara fiscală în cazul veniturilor din salarii. Studiu de caz în Uniunea Europeană

Povara fiscală în cazul veniturilor din salarii. Studiu de caz în Uniunea Europeană

Expertiza și auditul afacerilor

CECCAR

Taxation plays a fundamental role in creating fair societies and building strong economies. It can help curtail inequalities, not just by supporting social mobility, but also by reducing market revenue inequalities. Fiscal policy can also impact employment decisions, the level of investments and the entrepreneurs’ willingness to expand their activities, which all lead to economic growth. Romania’s revenues from labour taxes is much lower than the European Union average. Nevertheless, the fiscal burden related to income from salaries is relatively high, at 39.8%, while the EU average is 38.2%. These numbers attest to the high fiscal burden in our country in relation to labour taxes.

Nr. 8, 3-9 martie 2020


Scutirea de impozit a profitului reinvestit

Scutirea de impozit a profitului reinvestit

Expertiza și auditul afacerilor

CECCAR

Articolul de față aduce în discuție o serie de aspecte teoretice și practice privind scutirea de impozit a profitului reinvestit în baza reglementărilor legale în vigoare. Aceasta reprezintă o facilitate fiscală de care pot beneficia entitățile care activează în orice domeniu de activitate în anumite condiții prevăzute la art. 22 din Codul fiscal. Motivația acestei reglementări este dezvoltarea unei economii competitive, atragerea investițiilor, creșterea numărului locurilor de muncă, menținerea ritmului de creștere economică pe termen lung și stimularea inovării. Această facilitate fiscală are atât un impact financiar asupra bugetului de stat consolidat, cât și unul macroeconomic.

Nr. 7, 25 feb. - 2 mar. 2020



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.