Cei mai mulți consumatori subliniază că se simt copleșiți de prea multe opțiuni în decizia de cumpărare
Numărul 22, 5-11 iun. 2024 » Roza vânturilor
Aproape trei sferturi (72%) dintre consumatori se simt copleșiți de prea multe opțiuni în momentul în care trebuie să ia o decizie de cumpărare, ceea ce a dus la abandonarea cumpărăturilor de către 74% dintre ei, în ultimul trimestru al anului 2023, conform unui studiu Accenture, citat de Agerpres. Sondajul "The Empowered Consumer" arată, totodată, că majoritatea oamenilor (71%) nu vede nicio îmbunătățire sau chiar o creștere a timpului și a efortului necesar pentru a lua o decizie de cumpărare. Această proporție este formată din 41% care cred că a devenit mai greu și 30% care nu văd nicio schimbare. În schimb, 29% consideră că este nevoie de mai puțin timp și efort.
În ceea ce privește categoriile de produse, cercetarea evidențiază provocările cu care se confruntă consumatorii atunci când încearcă să ia decizii de cumpărare. "Acestea nu se limitează la articolele cu preț mare. De exemplu, consumatorii se simt mai puțin încrezători în rezervarea unui hotel decât în cumpărarea unei mașini. Rezervarea unui zbor este aproape la fel de stresantă ca și obținerea unui credit ipotecar, iar alegerea unei creme hidratante este la fel de importantă ca și cumpărarea unei mașini de spălat", se menționează în concluziile studiului.
Potrivit sursei citate, pe baza conversațiilor purtate cu directori din toate industriile, peste jumătate dintre consumatori (51%) sunt pe cale să adopte rapid și la scară largă consilierii generativi AI, în următorii doi ani.
Cercetarea Accenture "Consumer Pulse Research 2024" a fost realizată online pe un eșantion de 19.050 de consumatori din 12 țări: Marea Britanie, SUA, China Mare, Australia, Canada, Canada, India, Germania, Franța, Spania, Emiratele Arabe Unite, Brazilia și Japonia.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice
Noaptea Albă a Filmului Românesc a revenit la București, Cluj-Napoca și Timișoara
Festivalul și concursul „George Enescu”, ediția 2024 – încununare a șase decenii de performanțe muzicale