CFR Călători: Un nou sistem pentru verificarea/validarea și emiterea biletelor pe ruta București Nord – Aeroportul Otopeni

CFR Călători: Un nou sistem pentru verificarea/validarea și emiterea biletelor pe ruta București Nord – Aeroportul Otopeni

Telex » Știri 15 septembrie, 9:31  

CFR Călători implementează, de astăzi, în cadrul acțiunilor desfășurate pentru creșterea gradului de digitalizare, un proiect-pilot prin care este facilitată verificarea/validarea și emiterea legitimațiilor de călătorie în tren prin intermediul dispozitivelor mobile, informează compania, printr-un comunicat citat de Agerpres. Personalul de tren va fi dotat cu dispozitive compuse din aparate mobile dotate cu NFC (pentru plata cu card contactless) și capabilități de scanare codurilor de bare/coduri QR, precum și imprimante termice pentru tipărirea biletelor.

Soluția implementată cuprinde asigurarea transmisiei de date (între dispozitivele mobile și arhitectura centrală a sistemului), soluție MDM (de management și securizare a flotei de dispozitive) și software de emitere și validare a biletelor la bordul trenurilor, ca parte integrantă a sistemului de emitere electronică XSell, utilizat în prezent de CFR Călători.

Pentru realizarea de tranzacții prin utilizarea instrumentelor electronice de plată contactless s-a încheiat un protocol de colaborare pentru testarea aplicației software, Alpha PhonePOS. „Proiectul reprezintă o etapă a digitalizării și automatizării proceselor interne comerciale ale CFR Călători, respectându-se totodată recomandările OMS privind reducerea plăților în numerar în contextul pandemiei COVID-19”, se menționează în comunicat.

În primă etapă, proiectul pilot cuprinde cele 60 de trenuri de pe ruta București Nord – Aeroportul Henri Coandă și retur, unde călătorii au la dispoziție posibilitatea achiziționării biletelor de călătorie în tren cu plata acestora cu orice tip de dispozitiv electronic de plată contactless (Mastercard sau Visa): card, telefon, ceas sau brățară inteligentă. Ulterior, în maximum 45 de zile, soluția va fi implementată la personalul de tren care deservește vagoanele de dormit și cușetă.

„Finalizarea implementării acestei soluții la toate vagoanele de dormit și cușetă va asigura o servire mai rapidă, mai facilă a călătorilor în tren și reducerea timpului limită stabilit la achiziționarea biletelor online la aceste vagoane, astfel încât călătorul să își poată procura/cumpăra bilete online la vagon cușetă sau dormit până cu circa 15 minute înainte de plecarea trenului din stația de îmbarcare”, se mai arată în comunicat.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.