Circa 4,1 milioane de români au devenit utilizatori de servicii digitale începând din 2019

Circa 4,1 milioane de români au devenit utilizatori de servicii digitale începând din 2019

Numărul 20, 26 mai - 1 iun. 2021  »  Conectarea la era digitală

Nivelul de utilizare a serviciilor digitale în România a crescut într-un ritm accelerat, aproximativ 4,1 milioane de români devenind utilizatori începând cu 2019, ceea ce a ridicat numărul total la 10,8 milioane de persoane, conform unui studiu realizat de McKinsey & Company în ultimele șase luni, relatează Agerpres. Potrivit aceluiași studiu, aproximativ 2,5 milioane de români intenționează să își reducă activitățile online după încheierea pandemiei.

PUBLICITATE
Studiul a inclus 1.200 de utilizatori români cu vârste cuprinse între 18 și 85 de ani și face parte din raportul Global Digital Sentiment Insights (bazat pe răspunsurile a peste 20.000 de utilizatori europeni). Cercetarea include următoarele domenii: bancar, asigurări, retail alimentar și de fashion, telecomunicații, utilități, sectorul public, divertisment, servicii de sănătate, călătorii și educație.

„După cum era de așteptat, în timpul pandemiei, mulți europeni au început să cumpere mai des online și și-au transferat activitatea în mediul digital. România este foarte aproape de media europeană în ceea ce privește utilizarea parțială sau exclusivă a serviciilor digitale în anumite segmente. Media României este 72% comparativ cu cea europeană de 77%”, susțin autorii studiului.

Cercetarea mai arată că românii preferă să folosească doar serviciile digitale mai ales în domeniile: divertisment (88%), utilități (72%), călătorii (69%). În schimb, cea mai mică pondere o are domeniul sănătății (22%). Totodată, sectorul public, asigurările, asistența medicală și retailul de fashion sunt domeniile care au cel mai mare potențial de a crește ponderea utilizatorilor care folosesc exclusiv servicii digitale. „La fel ca în cea mai mare parte a Europei, împărțirea noilor utilizatori în funcție de sex este echilibrată. Femeile reprezintă majoritatea utilizatorilor noi în domenii precum retail alimentar, retail de fashion, asistență medicală și educație, în timp ce bărbații sunt dornici să exploreze domeniul asigurărilor, al divertismentului și sectorul public”, se menționează în comunicat.

Potrivit studiului, tehnologiile digitale au devenit modalitatea preferată de interacțiune pentru consumatorii din toată Europa. Cu toate acestea, se pare că efectul care i-a determinat pe mulți utilizatori să apeleze la canalele digitale, pandemia, a fost deja epuizat, întrucât majoritatea europenilor nu mai cresc frecvența activităților pe canale digitale.

„Deși majoritatea consumatorilor care au început să folosească recent canalele digitale au făcut acest lucru din cauza pandemiei de coronavirus, iar unii dintre ei vor reveni cel puțin parțial la canalele offline, mulți consumatori vor continua să utilizeze mediul online pentru că este mai confortabil. Cu toate acestea, sectoarele care au înregistrat cel mai important aflux de consumatori noi de digital în timpul crizei (de exemplu, educație, utilități) prezintă cel mai mare risc de a-și pierde consumatorii după încheierea pandemiei”, a declarat Alexandru Filip, Partner McKinsey & Company, București.

Aproximativ 43% dintre utilizatorii noi din România au început să folosească serviciile digitale doar din cauza pandemiei, iar pe fondul unei posibile atenuări a pandemiei, este de așteptat ca tendința de creștere a numărului de utilizatori digitali să se inverseze parțial, deoarece va exista un echilibru mai mare între interacțiunile digitale și cele fizice. Astfel, ambele canale vor concura între ele și se va manifesta o ușoară tendință de a reveni la interacțiunile fizice care nu au fost posibile în timpul pandemiei.

Totodată, companiile care oferă servicii digitale trebuie să se aștepte ca până la 2,5 milioane de români să își reducă sau chiar să renunțe la activitatea online. „Pentru a păstra mai mulți consumatori care folosesc canalele digitale, companiile vor trebui să se concentreze pe două aspecte. În primul rând, să ofere servicii cât mai bune pentru clienții lor – simpla digitalizare sau automatizare a fluxurilor, fără a avea în vedere nevoile și preferințele clientului, nu sunt suficiente. În al doilea rând, să urmărească integrarea eficientă a canalelor digitale și fizice într-o abordare omnichannel. Astfel, clienții ar putea folosi canalele digitale pentru operațiuni mai simple și pe cele offline pentru operațiuni complexe, care necesită consiliere sau asistență umană”, a adăugat Alexandru Filip.

Deși în România nivelul de satisfacție a clienților privind serviciile digitale este ridicat (75% dintre utilizatori sunt mulțumiți sau foarte mulțumiți), companiile ar trebui să se concentreze nu numai pe furnizarea de servicii digitale, ci și pe calitatea acestora.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.