CNIPMMR: Parteneriat public-privat pentru promovarea investițiilor și exporturilor românești

CNIPMMR: Parteneriat public-privat pentru promovarea investițiilor și exporturilor românești

Numărul 7, 10-16 mai 2016  »  Întreprinderile mici și mijlocii, prezent și viitor

C

PUBLICITATE
liul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR) a susținut, cu prilejul unei recente conferințe de presă, necesitatea organizării și funcționării în regim de urgență a Agenției pentru atragerea investițiilor străine și promovarea exportului, având în vedere preluarea de la fostul Departament pentru Investiții Străine și Parteneriat Public-Privat a activităților privind investițiile străine de către Ministerul Economiei, Comerțului și Relațiilor cu Mediul de Afaceri (în baza OUG nr. 11/2016).

Potrivit CNIPMMR, printre principalele atribuții ale viitoarei agenții ar urma să se regăsească:
  • prezentarea ofertelor investiționale ale României pe plan extern;
  • acțiuni de publicitate în mass-media, cu caracter general pe piețele externe, pentru promovarea investițiilor străine în țara noastră și a climatului investițional al României, în limitele bugetului aprobat;
  • desfășurarea de activități de promovare a investițiilor străine pe plan intern;
  • identificarea de proiecte noi de investiții în sectorul privat și de stat și prezentarea acestora investitorilor străini;
  • asigurarea activității de promovare a investițiilor, îndeplinind rolul de punct de contact și de intermediar între investitori și autoritățile centrale și locale;
  • examinarea propunerilor partenerilor străini pentru efectuarea de investiții în România și stabilirea acțiunilor pentru valorificarea acestora;
  • acordarea – la solicitarea investitorilor străini – de asistență economică, sprijin și consultanță de specialitate, împreună cu instituțiile competente, pentru realizarea proiectelor de investiții cu participare străină de capital, inclusiv în ceea ce privește procedura de definitivare a formalităților pentru investițiile străine confirmate, precum și cu privire la schemele existente în cadrul cărora investitorii pot solicita finanțare de la autoritatea responsabilă;
  • promovarea, în buletine specializate, prin articole și materiale informative, a unor proiecte concrete de investiții în România;
  • organizarea de întâlniri pentru schimb de experiență cu agențiile sau instituțiile guvernamentale și private similare din alte țări.

CNIPMMR solicită, totodată, ca activitățile de promovare a investițiilor și a exporturilor românești să fie realizate în parteneriat public-privat (PPP), preluându-se, astfel, din experiența acumulată în majoritatea statelor membre UE. „Agențiile de atragere a investițiilor străine și promovare a exporturilor sunt organizate, în majoritatea țărilor europene, în parteneriat public-privat. Dacă ne uităm la Franța, Italia, Spania, Marea Britanie, Irlanda, găsim PPP pentru atragerea investițiilor, respectiv sprijinirea exportului. Același lucru îl cerem și noi în România. Acea agenție Invest România, pe care Ministerul Economiei vrea să o înființeze, trebuie să fie implementată, la nivel teritorial, în parteneriat public-privat. Nu credem că este de ajuns să existe un birou specializat în Ministerul Economiei sau acei atașați economici în diverse țări dacă nu există și o reprezentare puternică a mediului de afaceri”, a precizat Florin Jianu, președintele CNIPMMR. El a afirmat că din acest an Consiliul va demara o serie de evenimente Invest in Romania pentru a prezenta programe de investiții locale și pentru a aduce oameni de afaceri români sau din străinătate dispuși să investească și să dezvolte parteneriate de afaceri.

Reprezentanții întreprinzătorilor mici și mijlocii consideră că realizarea în parteneriat public-privat a activităților de promovare a investițiilor și a exporturilor românești prezintă avantaje considerabile, precum: concentrarea activității asupra problemelor cele mai importante cu care se confruntă mediul de afaceri din România; reabilitarea imaginii și creșterea prestigiului României prin crearea celui mai prietenos mediu de afaceri din sud-estul Europei; furnizarea de servicii de informare și suport pentru IMM-uri; promovarea și susținerea exporturilor și internaționalizarea IMM-urilor. (Al.R.)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.