N
PUBLICITATE
rul insolvenţelor la nivel global a scăzut cu 12%, în 2020, iar dacă statul nu intervenea în economie să injecteze lichiditate, acesta ar fi avansat cu 30%, a afirmat, într-o conferinţă de presă, Eugen Anicescu, country manager al Coface România, citat de Agerpres. „În 2020, pe ansamblu, numărul de insolvenţe la nivel global a scăzut 12 puncte procentuale, ceea ce este realmente un paradox Toate modelele Coface au arătat de-a lungul timpului că există o legătură directă între evoluţia produsului intern brut şi evoluţia insolvenţelor. Practic, în toate situaţiile anterioare când a existat o recesiune şi a scăzut produsul intern brut, a urmat o creştere a insolvenţelor. Bineînţeles că această creştere a insolvenţelor poate să fie puţin întârziată faţă de momentul recesiunii, însă întotdeauna a existat o legătură de cauzalitate între cel două. Pentru prima oară, în anul 2020, această legătură de cauzalitate este ruptă şi în timp de produsul brut global scade cu patru puncte procentuale, numărul insolvenţelor scade, de asemenea, cu 12 puncte procentuale, iar explicaţia este legată în mod esenţial de schemele de ajutor de stat care au adus lichiditate în piaţă şi au venit cu un sprijin de o valoare nemaiîntâlnită, de neconceput la începutul pandemiei”, a susţinut reprezentantul companiei de consultanţă.
Potrivit specialistului, pentru anul 2021 se estimează o creştere a numărului de insolvenţe în turism şi transporturi, în timp ce, la polul opus, se va situa zona construcţiilor.
„În 2020, intervenţia statului a fost promptă şi semnificativă la nivel global. Dacă apărea pandemia şi statul nu intervenea în economie să injecteze lichiditate, la nivel global numărul insolvenţelor ar fi crescut cu 30%. În perioada următoare, revenirea şi impactul asupra sectorului va fi unul diferenţiat în funcţie şi de modul în care aceste sectoare au fost afectate ori s-au comportat în perioada pandemiei. De exemplu, cea mai mare creştere a insolvenţelor se estimează în zona de turism, de transporturi, iar cea mai mică evoluţie este văzută în zona de construcţii”, a declarat Eugen Anicescu.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Cartea pentru copii, de la „Cenușăreasă” la podiumul premianților
Monumentele istorice, comori pentru eternitate
La MNAR, filmul de artă este la el acasă
România devine un hub cultural-artistic atestat și de un important festival cinematografic
Lectura, ca mod de viață atestat și de o stație de metrou
Corul Madrigal. Concerte ale valorilor muzicale la superlativ
Expozițiile, gazde primitoare pentru arte și profesii
Voluntariatul, act de voință în sprijinul culturii și artei