Comerţul online este într-o creştere continuă şi susţinută; diversificarea metodelor de plată şi de livrare – între tendinţele acestui an

Comerțul online este într-o creștere continuă și susținută; diversificarea metodelor de plată și de livrare – între tendințele acestui an

Numărul 8, 2-8 mar. 2021  »  Analize și sinteze

Comerţul online este într-o creştere continuă şi susţinută, iar la un an de la înregistrarea oficială a primului caz de Covid-19 în România, numărul comenzilor a crescut cu 50%, potrivit datelor unei platforme de soluţii pentru eCommerce, citate de Agerpres. Pentru 2021, tendinţele merg către maturizarea pieţei, optimizarea şi diversificarea serviciilor de plată şi livrare, precum şi către extinderea pe piaţa internaţională pentru mulţi retaileri locali care şi-au consolidat poziţia la nivel naţional.

„Anul pandemiei a accelerat dezvoltarea online-ului cu mult peste aşteptări şi previziuni, astfel încât cifrele la nivel de piaţă au înregistrat record după record. La nivelul comenzilor, perioada 25 februarie 2020 – 24 februarie 2021 a adus o creştere de 50% în numărul acestora şi de 60% ca valoare faţă de perioada precedentă. Dinamica pozitivă se menţine şi anul acesta, însă creşterile sunt mai temperate, ca urmare a unui proces de maturizare a pieţei şi de consolidare a jucătorilor care au făcut rapid trecerea din offline către online. Adopţia online-ului va continua mai ales în rândul retailerilor locali”, arată MerchantPro.

Odată cu reluarea muncii la birou şi sezonul cald, unul dintre domeniile în care este anticipată o creştere semnificativă este retailul de fashion, unde în 2020 dinamica nu a fost la fel de accelerată ca pe alte verticale, a precizat Arthur Rădulescu, CEO Merchant Pro. Pe de altă parte, reprezentanţii platformei estimează apariţia unor noi jucători de piaţa din România. „Printre tendinţele care se remarcă în 2021, la un an de la declanşarea crizei pandemice, se numără diversificarea metodelor de plată şi de livrare. Astfel, continuând trendul pozitiv al plăţilor cu cardul, se preconizează implementarea unor metode inovatoare pe zona de plăţi, cum ar fi soluţii de open banking, dar şi intrarea unor noi jucători internaţionali pe piaţa locală a plăţilor online. De asemenea, comercianţii vor încerca să-şi câştige o poziţie cât mai avantajoasă în piaţă şi prin oferirea de soluţii alternative pentru livrare. Este un an al consolidării prezenţei pe piaţă, iar diferenţa o vor face experienţa utilizatorului pe site, dar şi oferirea de soluţii adaptate pentru orice situaţie în ceea ce priveşte plata şi livrarea. Vom vedea un număr tot mai mare de lockere şi puncte fixe de livrare, precum şi implementarea unor metode de livrare ultrarapide, în aceeaşi zi, pentru a face faţă presiunii puse de digitalizarea accelerată şi concurenţa tot mai mare între retaileri”, a mai precizat Arthur Rădulescu.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.