Companii chineze sunt interesate să investească în energia hidro și cea termo, în România
Telex » Știri
17 iunie 2016
Companii chineze sunt interesate să investească în proiecte energetice în România și, pe lângă reactoarele 3 și 4, de interes sunt și sectoarele hidro și termo, a declarat, astăzi, ambasadorul Chinei la București, Xu Feihong, în cadrul Forumului de Afaceri România-China. „Am semnat acorduri pentru proiecte comune, precum reactoarele 3 și 4 de la Cernavodă, iar statul român a stabilit ca acest proiect să fie prioritar. Companiile chineze sunt interesate și de alte domenii, precum realizarea de centrale termo și de hidrocentrale”, a spus ambasadorul. El a adăugat că, în cadrul vizitei în China de săptămâna trecută, la care au participat vicepremierul Costin Borc și o delegație de peste 20 de reprezentanți ai unor companii românești, partea chineză s-a arătat foarte interesată să găsească noi arii de colaborare. „Sunt foarte multe proiecte de investiții interesante. România are o poziție geografică foarte bună în cadrul Uniunii Europene și un mediu economic stabil. Sunt companii foarte importante din China, lideri pe piețele lor, care sunt interesate de baze comune cu companii românești”, a adăugat diplomatul chinez.
Potrivit acestuia, în 2015, volumul schimburilor comerciale dintre România și China a ajuns la 4,5 miliarde de dolari, iar China este al unsprezecelea partener comercial al României și cel mai mare din afara UE. De asemenea, în primele două luni din acest an, valoarea schimburilor comerciale a crescut cu 17%, iar China a ajuns pe noul nouă în topul partenerilor comerciali ai României.
(Sursa: Agerpres)
Sub egida UNESCO, valorile culturii românești se bucură în lume de o tot mai largă recunoaștere
Capodopere ale lui Picasso și Dali strălucesc pe firmamentul cultural românesc
Radiodifuziunea Română la a 95-a aniversare; un serviciu public pentru milioane de ascultători
Un Barometru „oglindă” al dinamicii consumului cultural
Bani pentru cultură, generatori de valoare adăugată la scară locală și națională
Săptămâna Teatrului Tânăr, o probă de „anduranță” a tradiției și inovației artistice
KINOdiseea de la București, o „călătorie” fascinantă în lumea filmului
Festivalul „George Enescu”, un brand național consacrat absolut la scară mondială