Companiile aeriene se grăbesc să-și convertească avioanele de pasageri în avioane de marfă
Numărul 17-18, 5-18 mai 2020 » Lumea în care trăim
Odată considerate cenușăresele industriei aeriene, avioanele pentru transport de marfă sunt în prezent singurele avioane care continuă să zboare în contextul crizei coronavirusului, transmite Reuters, citată de Agerpres. În timp ce acești uriași transportau marfă cu marje reduse de profit, companiile aeriene cheltuiau sume importante pentru campanii de marketing destinate să îi atragă pe călătorii de business și turiști. Însă acum, când acești clienți nu mai există, companiile aeriene se grăbesc să-și convertească avioanele de pasageri în avioane temporare de marfă.
În mod normal, jumătate din traficul aerian de marfă se face în burta avioanelor de pasageri. Însă blocarea la sol a două treimi din flota mondială de avioane a dus la o căutare disperată de avioane de marfă care să poată transporta echipamente medicale și alte bunuri. În aceste condiții, companiile aeriene care se confruntă cu costuri crescute ca urmare a neutilizării avioanelor de pasageri sunt interesate să le modifice cabinele pentru a le putea utiliza pentru transportul de marfă. Aceste operațiuni generează o sursă surprinzătoare de venituri pentru companiile care se ocupă de mentenanța avioanelor și care în prezent nu mai asigură serviciile lor obișnuite dedicate avioanelor de pasageri.
Potrivit unor oficiali din industria aeronautică, companii precum Lufthansa Technik AG (Germania), Avianor (Canada), HAECO Group (Hong Kong) și Akka Technologies (Belgia) se numără printre companiile care se ocupă cu scoaterea rândurilor de scaune din avioanele de pasageri pentru ca acestea să poată transporta marfă în loc de turiști.
„Avem foarte multe cereri. Avem peste 40 de companii aeriene care ne cer să venim cu oferte”, spune Jens Weinreich, manager la Lufthansa Technik, companie care a convertit deja 18 avioane pentru diferiți transportatori și se așteaptă să modifice alte 100 de avioane.
Compania aeriană Austrian Airlines, care face parte din grupul german Lufthansa, a început deja să scoată scaunele pentru pasageri din unele avioane de tip Boeing 777 din flota sa, în timp ce compania poloneză LOT și cea americană Delta AirLines se gândesc și ele la o reconvertire similară.
Bjorn Fehrm, analist la firma de consultanță Leeham, susține că liniile aeriene ar putea să adopte o cabină mixtă chiar și după criză, astfel încât pasagerii și marfa vor împărți spațiul din avion după modelul unui automobil de tip break (station-wagon). „Chiar dacă prețurile pentru transportul de marfă vor mai scădea, această soluție tot va fi una rezonabilă”, crede Bjorn Fehrm.
Modificarea cabinelor nu va compensa în totalitate veniturile pierdute din cauza coronavirusului, care a dus la pierderea de locuri de muncă și a obligat o serie de mari companii precum Lufthansa să ceară ajutorul statului, dar va da de lucru companiilor care se ocupă de mentenanța avioanelor. „Pentru moment, aceasta generează afaceri pentru firmele de inginerie cum este a noastră. Pe termen mediu, traficul va avea nevoie de timp pentru a-și reveni”, spune Charles Champion, membru în Consiliul de Administrație de la Akka Technologies.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice
Noaptea Albă a Filmului Românesc a revenit la București, Cluj-Napoca și Timișoara