Consiliul Concurenței lansează platforma „Monitorul prețurilor”

Telex » Știri 24 noiembrie 2016  

Consiliul Concurenţei lansează astăzi platforma „Monitorul preţurilor”, unde vor fi afişate preţurile practicate de marile reţele de magazine pentru produsele care fac parte din coşul zilnic al consumatorilor români, astfel că aceştia vor putea verifica foarte uşor costul unui produs la mai multe magazine pentru a decide unde îşi fac cumpărăturile.

Platforma „Monitorul preţurilor”, care va fi administrată de Consiliul Concurenţei, va cuprinde până la 280 de produse din 70 de categorii şi este un proiect-pilot care se desfăşoară doar în Bucureşti. Consiliul Concurenţei a demarat acest proiect deoarece intenţionează că crească concurenţa între retaileri, astfel încât să se ajungă la o scădere a preţurilor.

„Monitorul preţurilor”, care trebuia lansat în urmă cu un an, potrivit estimărilor iniţiale înaintate de autoritate, a fost contestat de la început de către retaileri, motivând că imaginea lor poate fi afectată dacă vor fi introduse preţuri în mod eronat pe platformă, dar şi de faptul că preţurile pot varia de la un magazin la altul sau de la un oraş la altul. De asemenea, retailerii au obiectat că preţurile la unele produse pot fi modificate zilnic în magazine sau chiar în aceeaşi zi, temându-se că nu vor fi actualizate în timp real pe platformă. După serii repetate de dezbateri, o parte dintre lanţurile de supermarketuri şi hipermarket-uri de pe piaţa locală au început să accepte existenţa acestei platforme.

(Sursa: News.ro)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.