CURS: 76% dintre români folosesc zilnic sau aproape zilnic internetul; 3% îl folosesc pentru a achiziţiona produse

CURS: 76% dintre români folosesc zilnic sau aproape zilnic internetul; 3% îl folosesc pentru a achiziționa produse

Numărul 41, 20-26 oct. 2020  »  Conectarea la era digitală

T

PUBLICITATE
sferturi dintre români folosesc zilnic sau aproape zilnic Internetul, iar 3% îl folosesc pentru a cumpăra produse, conform datelor unui sondaj al Centrului de Sociologie Urbană şi Regională (CURS), prezentate la un eveniment de profil de Andrei Tiut, sociolog în cadrul instituţiei, informează Agerpres. Potrivit acestuia, la întrebarea „Ce fel de Internet au românii?”, răspunsul a fost multiplu: 55% au internet mobil, 41% de mare viteză acasă, 15% la birou, 10% de mică viteză, iar 9% nu ştiu ce fel de acces au, dar ştiu că au.

Întrebaţi cât de des îl folosesc, 76% dintre respondenţi au spus că zilnic sau aproape zilnic.

În ceea ce priveşte cardurile, 71% dintre cei chestionaţi au răspuns că deţin card bancar, majoritatea unul singur, iar 38% îl folosesc săptămânal pentru plăţi prin POS, 16% zilnic şi 18% lunar.

„Aici este reflectat probabil şi obiceiul de cumpărare. Nu toată lumea cumpăra zilnic cu plata la POS, dar foarte multă lume cumpără săptămânal”, a explicat Tiut. Potrivit acestuia, cardul se foloseşte ceva mai rar pentru plăţile pe Internet, 49% dintre cei chestionaţi afirmând că nu îl folosesc deloc. Referitor la motivul pentru care nu îl utilizează, 33% dintre participanţii la sondaj au spus că nu au încredere, 31% pentru că nu văd produsul înainte de a-l plăti şi 21% nu ştiu să o facă.

Pe de altă parte, întrebaţi din ce motiv este folosit cardul pentru plăţi pe Internet, răspunsurile au fost următoarele: este rapid şi sigur - 32%, e mai simplu online - spun tot atâţia, am bani pe card 11% (ceea ce înseamnă, spune Tiut, că au bani pe card pe care vor să îi folosească sau nu au cash), am avut doar experienţe bune - 7%.

La întrebarea „Cât de des apelaţi la comerţul electronic pentru a achiziţiona produse?”, 3% au răspuns că zilnic, 8% săptămânal, lunar 17%, mai rar 24%, niciodată 46%.

Printre avantajele comerţului electronic au fost menţionate livrarea la domiciliu sau la punctele alese de client (33%), existenţa unei game mai variate de produse (19%).

La polul opus, în ceea ce priveşte dezavantajele, 15% spun că nu există mecanisme de protecţie a consumatorului, 7% vorbesc despre costul ridicat al livrării, 6% nu au încredere de firmele de curierat şi 3% spun că perioada de aşteptare e prea lungă.

Sondajul a fost realizat pe 1.067 de locuitori. Marja de eroare este de 2%, la un nivel de încredere de 95%.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.