Curtea de Conturi Europeană verifică dacă drepturile pasagerilor aerieni au fost protejate în timpul pandemiei

Curtea de Conturi Europeană verifică dacă drepturile pasagerilor aerieni au fost protejate în timpul pandemiei

Telex » Știri 4 martie, 9:37  

Curtea de Conturi Europeană a lansat un audit pentru a evalua dacă Executivul comunitar a protejat, în mod eficace, drepturile cetățenilor care au călătorit cu avionul sau care au rezervat zboruri în timpul crizei provocate de coronavirus, informează un comunicat de presă al gardianului finanțelor UE, informează Agerpres. Auditorii vor examina dacă normele actuale privind drepturile pasagerilor care utilizează transportul aerian sunt adecvate scopului și dacă sunt suficient de reziliente pentru a face față unei astfel de crize. Aceștia vor verifica dacă Comisia a monitorizat măsura în care drepturile pasagerilor au fost respectate în timpul pandemiei și dacă aceasta a acționat în consecință. În plus, se va evalua dacă statele membre au luat în considerare drepturile pasagerilor atunci când au acordat ajutoare de stat de urgență sectorului călătoriilor și al transporturilor.

„În vremuri de COVID-19, UE și statele membre au trebuit să găsească un echilibru între protejarea drepturilor pasagerilor care utilizează transportul aerian și sprijinirea companiilor aeriene aflate în dificultate. Auditul Curții va verifica dacă drepturile a milioane de pasageri din UE nu au devenit «victime colaterale» în lupta pentru salvarea companiilor aeriene care se confruntă cu dificultăți”, a afirmat Annemie Turtelboom, membră a Curții care conduce acest audit.

Curtea de Conturi Europeană subliniază că statele membre au permis companiilor aeriene o mai mare flexibilitate în ceea ce privește rambursarea pasagerilor ale căror zboruri au fost anulate. În plus, Comisia a emis orientări și recomandări privind voucherele, inclusiv referitoare la faptul că voucherele nu afectează dreptul pasagerilor la rambursare în numerar. „Cu toate acestea, pasagerii ale căror zboruri fuseseră anulate au fost adesea presați de companiile aeriene să accepte vouchere în loc să beneficieze de o rambursare în numerar. În alte cazuri, companiile aeriene nu au rambursat pasagerii la timp sau nu au oferit nicio rambursare”, subliniază Curtea de Conturi.

Raportul Curții de Conturi Europene este prevăzut pentru publicare înainte de vacanța de vară, scopul acestuia fiind de a veni în sprijinul pasagerilor care utilizează transportul aerian în perioada de criză și de a lansa un efort general de restabilire a încrederii în aviație.

La rândul său, Comisia Europeană a anunțat, la începutul acestei săptămâni, că a demarat o anchetă în coordonare cu rețeaua de cooperare în materie de protecție a consumatorilor (CPC) cu privire la practicile companiilor aeriene în cazurile de anulare a zborurilor, ca urmare a dificultăților întâmpinate de pasageri la rambursarea în numerar.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)

Comentariile vor fi publicate doar după validarea acestora de către moderator. Nu vor fi publicate comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau la ură, precum și acuzații fără acoperire. Vă mulțumim!

Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.