Cushman & Wakefield Echinox: 2017, al șaptelea an consecutiv de creștere pentru piața hotelieră din România
Numărul 9, 13-19 martie 2018 » Analize și sinteze
P
Indicele net de utilizare a locurilor de cazare în hoteluri a avansat cu 60 de puncte procentuale, până la 39,4%, față de un nivel de 29,9% în 2010. Unitățile de cazare din România au primit în 2017 peste 12 milioane de turiști, dintre care 2,75 milioane (23%) reprezintă turiștii străini. În ceea ce privește hotelurile, acestea au primit 8,56 milioane de turiști, dintre care 2,37 milioane (27,6%) reprezintă turiștii străini.
„Bucureștiul este depășit de Constanța în ceea ce privește numărul de camere și capacitatea hotelieră, dar ca urmare a duratei scurte, de aproximativ trei luni, a sezonului estival, în hotelurile din Capitală se cazează de aproape patru ori mai mulți turiști decât în Constanța”, au menționat în studiu specialiștii Cushman & Wakefield Echinox.
cei mai mulți turiști în hoteluri în 2017
Conform aceluiași document, piața hotelieră din București este dominată de hoteluri de patru și cinci stele, care reprezintă peste 70% din capacitatea totală, în timp ce hotelurile de o stea și cele de două stele au o pondere de doar 10%. Totodată, aproape 47% dintre camerele hotelurilor din București sunt operate sub sigla lanțurilor internaționale, față de o medie de doar 7,5% la nivel național. În această ierarhie, Capitala este urmată de Sibiu (37,6%), Oradea (27,3%) și Cluj-Napoca (18,9%).
„Între orașele analizate, cel mai ridicat indice net de utilizare a locurilor de cazare în hoteluri s-a înregistrat anul trecut în Iași (45,6%), București (44,7%) și Cluj-Napoca (44,6%), iar cele mai mari creșteri ale numărului de sosiri în hoteluri au fost consemnate în Cluj-Napoca (24,2%), Oradea (19,8%) și Brașov (11,3%)” se specifică în studiul citat. Cu o creștere de doar 3,5%, numărul de sosiri în hotelurile din București a crescut sub media națională, de 8%.
Potrivit Cushman & Wakefield Echinox, în ceea ce privește sectorul de tranzacții, piața hotelieră locală a fost în 2017 a doua cea mai atractivă din regiune, după Polonia, fiind consemnate două tranzacții majore cu o valoare cumulată de 183 de milioane de euro.
„Bucureștiul rămâne în continuare o destinație preponderent de business, fapt reliefat și de durata medie de ședere în hotelurile din oraș, de doar 1,63 zile, indicator aflat la un nivel comparabil pieței hoteliere din Varșovia. În schimb, hotelurile din Praga își primesc turiștii, în medie, pentru 2,35 zile, în timp ce în Budapesta cazarea medie are o durată de 2,25 zile, cele două orașe fiind destinații mai atractive pentru turismul de tip city-break. Piața hotelieră locală va continua să se dezvolte în următorii ani, fiind susținută și de dinamica traficului aerian, care s-a dublat în ultimul deceniu, aeroporturile din România depășind în 2017 pragul de 20 de milioane de pasageri. În următorii trei ani, estimăm o creștere de minimum 10% a capacității de cazare a hotelurilor din București, ținând cont de proiectele planificate sau aflate deja în construcție, hoteluri noi urmând a fi dezvoltate și în majoritatea orașelor mari ale țării”, au precizat în studiu reprezentanții Cushman & Wakefield Echinox.
Cartea pentru copii, de la „Cenușăreasă” la podiumul premianților
Monumentele istorice, comori pentru eternitate
La MNAR, filmul de artă este la el acasă
România devine un hub cultural-artistic atestat și de un important festival cinematografic
Lectura, ca mod de viață atestat și de o stație de metrou
Corul Madrigal. Concerte ale valorilor muzicale la superlativ
Expozițiile, gazde primitoare pentru arte și profesii
Voluntariatul, act de voință în sprijinul culturii și artei